חדשות בארץ

מחירי התחבורה הציבורית הוזלו – אולם דמי הנסיעה לעובדים לא ישונו

על פי ההבנות החדשות שהושגו בין ההסתדרות לבין האוצר – דמי הנסיעות המשולמים לעובדים לא יופחתו, זאת למרות ההוזלה במחירי הנסיעה בתחבורה הציבורית. הסיבה: המהלך פוגע בעובדים מאזורי פריפריה

אא

לאחר הידברות אינטנסיבית ביממה האחרונה, בין נציגי האוצר וההסתדרות הושגו הבנות חדשות, הנוגעות לדמי הנסיעה המשולמים לעובדים. במסגרת ההבנות, דמי הנסיעות לעובדים לא יופחתו, זאת על אף ההוזלה במחירי הנסיעה בתחבורה הציבורית, שהוביל שר התחבורה, השר ישראל כץ.

ההבנות הושגו במסגרת ישיבה שקיימו יו"ר ההסתדרות, אבי ניסקורן, יו"ר הסתדרות עובדי המדינה אריאל יעקובי, ויו"ר הסתדרות המעו"ף, ארנון בר דוד, עם מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד.

(צילום: יעקב נחומי / פלאש 90)(צילום: יעקב נחומי / פלאש 90)

הרקע לישיבה, היתה כוונתו של משרד האוצר לקצץ בהחזרי הנסיעות לעובדים, בהתאם לרפורמה החדשה בתחבורה הציבורית. אולם בהסתדרות מחו על ההחלטה, כיוון שלטענתם זו פוגעת בעיקר בעובדי הפריפריה, שהתחבורה הציבורית בסביבתם לוקה בחסר או אינה יעילה כלל עבורם, ורבים מהם נאלצים לנסוע לעבודה ברכבם הפרטי, ומשכך אינם מקבלים את הוצאות הנסיעה בדלק ואינם מכסים אותה, אלא מקבלים רק את החזר עלות הנסיעה בתחבורה הציבורית.

בתגובה להחלטה, בירך היום אבי ניסנקורן, יו"ר ההסתדרות, על ההבנות שהושגו ואמר כי "הצלחנו לתקן את העיוות אשר פגע בעובדים רבים, בייחוד מאזורי הפריפריה. ההסכמות החדשות הן ביטוי לחשיבה חברתית ואני מודה לשר האוצר משה כחלון ולמנכ"ל המשרד שי באב"ד על כך שנעתרו לבקשת ההסתדרות וסייעו למנוע את הגזרה".
בדומה לכך, גם יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, אריאל יעקובי, הצטרף לדברי ניסנקורן והוסיף כי "האוצר חזר בו ממהלך חד צדדי והצלחנו להשיב לעובדים את הכספים שנלקחו מהם בגין הרפורמה בתחבורה הציבורית. נמשיך לעמוד על המשמר ולא נאפשר את הפגיעה בעובדים".

תגיות:תחבורה ציבורית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה