מעניין

הכירו: האיש שמקבל 1,100$ בחודש, כדי לעשות 'שום דבר'

ארגון מיוחד בהולנד החליט להעניק משכורת קבועה לקופירייטר בן 53, כדי שיעשה שום דבר. מה פתאום? שמעתם נכון! "אין קשר בין סוג עיסוק, לבין הכנסה בסיסית שאדם צריך להתקיים ממנה", אומרים נציגי הארגון. מעניין מתי הגישה היפהפייה הזו תגיע גם אלינו

לצפייה בתמונה

לחץ כאן
אא

יש אי שם: קופירייטר בר מזל שכל מה שהוא צריך לעשות כדי לקבל 1,100 דולר בחודש - הוא לרבוץ בחוסר מעש במשך שמונה שעות מדי יום. לא מאמינים? צלצלו להולנד, ובקשו את פרנס קרבר בן ה-53, אב לשלושה ילדים וקופירייטר עסוק ב'עברו', שיום עבודה ממוצע שלו לא מתחיל אחרי שבע (!) בבוקר ולא נגמר לפני אחת (!) בלילה. 

קרבר נבחר לניסוי שתפקידו לבחון שיטת עזרה כלכלית חדשה מהמדינה, שהמוטו שלה הוא: קבל הכנסה קבועה בחודש, בלי קשר למשלח היד שלך. מדוע? רק משום שאתה אזרח הולנד. קרבר החל להתנסות בשיטה כבר ביולי האחרון, כשאל חשבון הבנק שלו הוזרמו 1,100 דולר מארגון בשם MIES, ששואף ליצור רפורמה בכל מה שקשור לכלכלת המדינה. 

צילום: שאטרסטוקצילום: שאטרסטוק

מעניין לציין שאותו קו מחשבה הועתק גם לפינלנד - בה, בשנת 2017, יקבלו 100,000 אזרחים משכורת של 800 יורו (3,500 ש"ח) - כחלק מהבטחת הכנסה בסיסית לכל תושב. 

במדינה השטוחה יש רק אדם אחד שמקבל הכנסה קבועה בסך 1,100 דולר. פרנס קרבר קוראים לו, קופירייטר נשוי עם שלושה ילדים בן 53, שעד לאחרונה עבד מ-7:00 בבוקר עד 1:00 בלילה. כשהחל לקבל ביולי האחרון הכנסה קבועה, הכל השתנה מבחינתו. את הכסף הוא מקבל מארגון הולנדי "MIES"  שמטרתו ליצור חדשנות בתחומי הכלכלה והחברה, ומנסה לקדם את הרעיון הרדיקלי במדינה. 

תגיות:מעניין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה