מעניין

מחקר אמריקאי: שמות תנ"כיים תורמים לאריכות ימים

מחקר אמריקאי גילה כי גברים שחורים שקיבלו שם תנכ"י חיו בממוצע שנה יותר מחבריהם שנשאו שמות שלא מהתנ"ך

לצפייה בתמונה

לחץ כאן
אא

האם שמו של אדם יכול להכתיב את תוחלת החיים שלו? מחקר שהתפרסם לאחרונה בארה"ב טוען שטענה כזו אינה אבסורדית כפי שהיא נשמעת מלכתחילה. המחקר התמקד בחקר אוכלוסייה פגיעה במיוחד למוות בגיל צעיר: גברים אמריקאים שחורים.

המחקר, שבדק 3 מיליון תעודות פטירה מ-1802 ועד 1970, גילה כי גברים שחורים שנשאו שמות מהתנ"ך – אברהם, אליג'ה (אליהו), מוזס (משה) וכדומה, חיו בממוצע שנה אחת יותר בגברים שחורים שלא נשאו שם תנ"כי.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

"שנה נוספת שלמה לחיים היא דבר ראוי לציון", אומרת הכלכלנית ליזה קוק מאוניברסיטת מישיגן, מעורכי המחקר. "אפילו שליש שנה היה נחשב ממצא משמעותי".

החוקרים מניחים כי השמות מהתנ"ך תרמו להעצמתם של האנשים שנשאו אותם. קוק אומרת כי אחת התיאוריות היא שהציפיות מגברים שנשאו שמות תנ"כיים היו גבוהות יותר. "ייתכן מאד שמורים בבתי הספר הקטנים של פעם, ומורים בבתי ספר של יום ראשון, הציבו סטנדרטים גבוהים יותר בפני תלמידים עם שמות תנ"כיים, מה שהעניק להם סטאטוס שהם לא היו מקבלים אחרת". הציפיות הללו, היא אומרת, מן הסתם אתגרו את התלמידים הללו להתנהג כראוי ולהצליח בלימודים, וסייעו להם ליצור סביבם רשת חברתית חזקה יותר, שהוכחה כבר במחקרים רבים כתורמת לבריאות.

תגיות:מעניין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה