חדשות בארץ

"אנשים נשכבו על רצפת האוטובוס וצעקו 'שמע ישראל'"

הנס העצום בצומת רמות בירושלים: המחבלים התכוונו לבצע ירי לכיוון התחנה, בה היו כמאה איש. קו 32 שנכנס באותו רגע לתחנה, חסם את שדה ראייתם של המחבלים, והם נמלטו

אא

הנס הגדול בכביש רמות בירושלים: אתמול (רביעי) ירו שני מחבלים לעבר אוטובוס, בצומת רמות בירושלים. האוטובוס והתחנה היו הומי אדם, אך איש לא נפגע מהירי. המחבלים המשיכו בנסיעתם לכיוון שער שכם, שם ניסו לירות ולדרוס הולכי רגל. שם נוטרלו ונהרגו, לאחר שפצעו ערבי תושב מזרח ירושלים, בשנות החמישים לחייו.

היום התפרסם בעיתון 'המבשר' תיאורו של שמואל פ', ששהה בזמן הירי באותו המקום. שמואל, הנוסע מידי יום בקו 32 של אגד המחבר בין שכונת רמות למרכז העיר, מספר שאת הבוקר הזה לא ישכח לעולם. "ממה שאני מבין, הרכב עמד מעט לפני התחנה של האוטובוס שאני הייתי עליו - כדי לבצע פיגוע ירי".

"האוטובוס עקף את הרכב של המחבלים ועצר כשהוא חונה בצורה עקומה קצת. אנשים התחילו לעלות ולרדת, שני חמושים שהיו ברכב החלו לירות מהחלונות לכיוון התחנה. אני עמדתי ליד החלון וראיתי אותם מחזיקים ברובים ויורים".

"באותו רגע החלה מהומה אדירה באוטובוס. מדובר בקו עמוס בנוסעים בדרך כלל, וגם בבוקר יום האתמול היו על האוטובוס הרבה מאוד נוסעים. אנשים נשכבו על הרצפה והחלו לצרוח בפאניקה. הייתה תחושה שהולך להיות כאן חלילה טבח. אנשים צעקו 'שמע ישראל' בחרדה לא נורמלית. זו הייתה חוויה מזעזעת. חשבתי לעצמי שדפנות האוטובוס הן כה דקות, ובטח המחבלים ינסו להגיע לאוטובוס עצמו בתוך שניות".

לדבריו, "אחרי זה, הפסיק הירי ושמענו המולה. אמרו שהמחבלים ברחו, ומישהו אמר שירה עליהם. אמרתי לעצמי שזה לא הגיוני. למה שיברחו, הרי הם מחבלים שמוכנים להתאבד, הם היו אמורים להשיב בירי. הם גם היו שניים עם רובים מול אחד עם אקדח. זה היה נס ללא ספק".

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)

"הם היו יכולים לבצע כאן ווידוא הריגה ח"ו על עשרות אנשים. לא היו בכלל שוטרים באזור. מדובר באזור שקט מאוד שלא היו בו פיגועים. מחר אני אברך 'הגומל' בבית כנסת, ואעשה סעודת הודיה. הייתי ממש בתוך הסכנה ויצאתי ממנה. רגעי הפחד באוטובוס לא יעזבו אותי לעולם".

חזי רוט, איש איחוד הצלה שהגיע למקום שניות לאחר מכן, מתאר כי מדובר בנס גדול, מאחר והאוטובוס חסם את המחבלים ושיבש את תכניתם.

"המחבלים היו תוך כדי נסיעה איטית. הם התכוונו ככל הנראה לבצע ירי לעבר התחנה שבה היו למעלה ממאה איש", הוא מסביר בשיחה עם המבשר. "באותו רגע, אוטובוס מפרקי בקו 32 נכנס לתחנה, וחסם למעשה את שדה הראיה בין המחבלים לאנשים העומדים בתחנה. גם אוטובוס של חברת 'קווים' שהגיע מקרית ספר נכנס בדיוק לתחנה. למרות זאת, המחבלים ביצעו ירי, שחלף מעל ראשי האנשים במקום. בנס לא היו נפגעים מהירי".

"משיחות שלי עם אנשי משטרה שהיו במקום אני מבין שהמחבלים החליטו לברוח לאחר שתכניתם השתבשה, וככל הנראה בעקבות ירי של אזרח שעבר במקום. ככל הנראה הם קיוו להגיע לתחנה אחרת ושם לבצע ירי מדויק יותר. אני לא מעז לדמיין אפילו מה היה קורה אילו הם היו עוצרים את הרכב ויורדים ממנו כדי לבצע ירי לעבר מאות האנשים שהיו באוטובוסים ובתחנה באותה שעה. קרה כאן נס אדיר שאנשים לא מבינים בכלל. היינו קרובים מאוד לזירה קשה מאוד ובעלת נפגעים רבים מאוד".

בפיגוע הירי פתחו שני פלסטינים בירי מתוך רכב לעבר אוטובוס שעצר בתחנה בכביש רמות בירושלים. לא היו נפגעים מירי המחבלים. כוחות מג"ב ומשטרה הצליחו לנטרל את המחבלים לאחר מרדף ממושך שהסתיים ברחוב הצנחנים בעיר. מחבל אחד נהרג במקום והשני מת מפצעיו מאוחר יותר. עובר אורח נפגע מירי בראשו ופונה לבית החולים הדסה.

תגיות:פיגוע יריירושליםנס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה