נפלאות הבריאה

מעבדה סולרית בגינה

מחקרים יסודיים העלו כי בצמחים הירוקים קיימת מעבדה משוכללת ביותר אשר טובי המוחות האנושיים אינם מצליחים לחקותה. באמצעות שימוש באוויר, בשמש ובפחמן דו-חמצני יוצרים הצמחים הירוקים סוכרים, להם הם זקוקים כל כך לקיומם, ובתהליך זה הם פולטים אל האויר חמצן. פלאי הבריאה

אא

כידוע, בעלי חיים צורכים חמצן מהאוויר, ופולטים פחמן דו חמצני. האוויר שאנו נושמים מכיל כ20% חמצן ורק 0.03% פחמן דו חמצני.  

לאור המצב הזה, ומכיון שכמות החמצן באטמוספירה מוגבלת, סביר היה להניח שביום מסוים יגמר החמצן וכל בעלי החיים יגוועו. ואכן, כך היו סבורים אנשי מדע אשר חשבו כי רק יד המקרה בעולם. לעומת זאת, כל אותם אשר ידעו כי קיים אל-עליון, שליט ומחולל הבריאה, המשיכו להיות רגועים מתוך בטחון מלא כי כיון שרצונו בקיום העולם, הרי הוא בודאי 'סידר את הענין'.

ואכן, עם התקדמות המחקר המדעי, התגלה הסוד: עולם הצומח זקוק ליצירת ולקיום גזעיו, גבעוליו, ענפיו, עליו ופירותיו לכמויות אדירות של פחמן. ההגיון היה אומר כי אין ברירה אלא להשתמש לשם כך בפחמן חומרי.

אולם למרבה הפלא התברר כי הבורא הכל יכול הטביע בצמחים מנגנון מיוחד המשתלב במחזור מדהים בטבע. עולם הצומח משתמש למחייתו ולבניינו העצמי בפחמן שבאויר לאחר שנפלט על ידי עולם החי, ועולם החי משתמש למחייתו בחמצן שבאויר לאחר שנפלט על ידי הצומח!

מחקרים יסודיים העלו כי בצמחים הירוקים קיימת מעבדה משוכללת ביותר אשר טובי המוחות האנושיים אינם מצליחים לחקותה. באמצעות שימוש באויר, בשמש ובפחמן דו-חמצני יוצרים הצמחים הירוקים סוכרים(!) להם הם זקוקים כל כך לקיומם, ובתהליך זה הם פולטים אל האויר חמצן! בזכות מחזוריות הדדית זו, לא נגמר אף פעם החמצן שכה דרוש למחייתנו.

אך בכך לא תם הדבר. ללא מעקב, בקרה וויסות תמידי, ברור שבאופן טבעי אין שום אפשרות שיישמר איזון קבוע של כמות החמצן באויר. שהרי ריבוי טבעי או מלאכותי של ממלכת הצומח בעולם לעומת כמות בעלי החיים שבעולם, יוביל להגדלת אחוזי החמצן שבאויר.

ואילו ריבוי עולם החי לעומת עולם הצומח יוביל להגדלת אחוזי הפחמן הדו-חמצני שבאויר. יכולים היינו להתעלם מכך, אילו לא היתה השלכה נוראה לתנודה כזו. כידוע, אש בוערת צורכת חמצן, וככל שאחוז החמצן באויר גבוה יותר, כך תתפשט האש במהירות ובעוצמה חזקה יותר. כמות החמצן הקיימת באויר שאנו נושמים היא כ20%. זוהי הכמות הנדרשת לתפקוד הטוב והנינוח של גופינו הצורך חמצן.

אילו גדלה כמות החמצן שבאויר באופן משמעותי, כל ברק או אפילו גפרור בוער היה גורם לתבערה עולמית(!) שהיתה מכלה את כל החי והצומח בעולם. לעומת זאת, אילו כמות החמצן באויר היתה פוחתת בצורה משמעותית, היינו מתקשים מאד בנשימה וחיינו היו הופכים לסיוט. מי שומר בקביעות על האיזון המדויק זה אלפי שנים?

תגיות:פלאי הבריאה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה