חדשות בארץ

שר האוצר: רפורמה להוזלת מחירי המזון

שר האוצר, משה כחלון חתם על צו המאפשר ייבוא של 1,500 טון בשר ללא מכס. כחלון הכריז על רפורמה בשוק המזון שתכלול: פטור ממכס על ייבוא דגים, שמן זית, ירקות קפואים. בנוסף הודיע כחלון על כוונתו לפטור ממכס ייבוא ירקות טריים בתקופה שלפני חגי תשרי וחג הפסח

אא

שר האוצר, משה כחלון חתם היום (ד') על צו המאפשר ייבוא של 1,500 טון בשר טרי ללא מכס. השר הכריז על רפורמה להורדת מחירי המזון, והפחתת יוקר המחייה בישראל.

הרפורמה החדשה תכלול: הפחתה של 50% מהמכס המוטל על ייבוא דגים, פתיחת מכסה פטורה ממכס של 2800 טון לייבוא שמן זית, פתיחת מכסה פטורה ממכס של 10,000 טון לייבוא ירקות קפואים.

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)

בנוסף, מקדם שר האוצר הגדלה של מכסה פטורה ממכס לייבוא ירקות טריים סביב חגי תשרי וחג הפסח מ-40 אלף טון ל-80 אלף, כך שתכלול גם כרוב, חזרת, גזר, תפו"א, בצל, חצילים, בטטה וקישואים. משרד האוצר יצא בקריאה לציבור הרחב להציג את עמדתו באמצעות רשות המסים.

שר האוצר אמר כי: "אנו פותחים את השוק לתחרות, והרפורמה להפחתת מחירי המזון בישראל יצאה לדרך. פתיחת השוק הישראלי לייבוא ולתחרות תביא לירידת מחירים במוצרי המזון הבסיסיים ביותר, ותסייע בעיקר למעמד הביניים ולשכבות החלשות. מדובר בצעד ראשון מתוך רפורמה כוללת שמטרתה להוזיל את המחירים של כל סוגי המזון".

תגיות:משרד האוצרשר האוצרמשה כחלון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה