חדשות בעולם

איחוד מרגש: צעיר שאיבד את זכרונו, שב הביתה אחרי 30 שנות היעלמות

היה זה בשנת 1986, כשאדגר לטוליפ בן ה-21 נעלם מבית החולים בו אושפז, וחי בזהות שאולה הרחק ממשפחתו. לאחרונה, 30 שנה אחרי היעלמותו - נזכר אדגר בזהותו האמיתית, ושב הביתה

אא

זהו סיפור עצוב ומשמח גם יחד: בן 21 היה אדגר לטוליפ כשנפגע בראשו כתוצאה מתאונה, ובעקבות כך איבד את זכרונו. תדהמה אחזה את משפחתו של אדגר ואת הצוות הרפואי בבית החולים שבו אושפז, כשבשנת 1986 - נעלם ממיטתו, וכל מאמצים להתחקות אחר מקום הימצאו, עלו בתוהו. 

אדגר אז והיום (צילום: EPA)אדגר אז והיום (צילום: EPA)

לאחר הפציעה ניסה אדגר לשלוח יד בנפשו - אך ללא הצלחה. כשנעלם, ככל שהשנים נקפו ואדגר לא יצר כל קשר עם בני משפחתו - כך הלכה והתחזקה בהם האמונה שהוא כבר אינו בין החיים. גם הערכת המשטרה המקומית הייתה שאדגר הצליח במה שניסה בעבר, אך הכריזה עליו כעל נעדר. אף אחד לא העלה על דעתו שהוא נמצא לא הרחק ממקום הולדתו, וחי בזהות שאולה. 

לאחרונה, לאחר העלמות של 30 שנה - שב הבן האובד אל חיק משפחתו, בנסיבות מרגשות במיוחד זאת לאחר ש'זכרונו' חזר והוא נזכר מיהם הוריו, היכן גדל ואיפה נמצא ביתו האמיתי. התברר שאדגר בעצם לוקה בבעייה התפתחותית ומבחינה מנטלית נחשב לנער בן 12. בשיחה עם עובד סוציאלי, רק כשגילה אדגר את שמו האמיתי, הבין העובד הסוציאלי כי מדובר על מקרה שהסעיר מדינה שלמה בשנת 1986 ומיהר להודיע על כך לרשויות. "אני נדהמת מהחדשות המשמחות, ומחכה בקוצר רוח לפגישה המחודשת עם בני", אמרה אמו השבוע.

תגיות:מעניין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה