חדשות בעולם

תופעת הלוייתנים המתים ממשיכה

שבוע בלבד לאחר שדווח על התופעה המוזרה בחופי הודו, שבה לוויתנים נשטפים אל החוף ללא כל סיבה נראית לעין - התופעה מכה שוב, הפעם באנגליה. גולשים המומים העלו לרשת את הסרטון הזה, בו מתועדת התופעה בהיקף מצומצם יותר של שלושה לוויתנים

אא

שבוע בלבד לאחר שהתקשורת העולמית דיווחה על עשרות לוויתנים שנשטפו אל חופי הודו, גרמניה והולנד - התופעה מכה שנית, הפעם באנגליה. מדובר בשלושה לוויתנים באורך של כ-15 מטרים ובמשקל 50 (!) טון, שמומחים מאמינים שהם חלק מלהקה גדולה יותר של לוויתנים צעירים, שמתו ביום שישי האחרון - קילומטרים ספורים מהחוף האנגלי. 

לדברי המומחה הימי פיטר אוונס, הלוויתנים לא מסוגלים לחיות במים רדודים, וככל הנראה - מה שגרם למותם הוא עצם ההיסחפות למים שכאלה. "אלה בעלי חיים שמתקיימים במים עמוקים, ושוחים בתוך להקה של 20-30 לוויתנים אחרים. קרוב לודאי שמה שהוביל אותם אל המים הרדודים, הוא חיפוש אחר מזון".

הלוויתנים שנסחפו אל החוף (צילום מסך)הלוויתנים שנסחפו אל החוף (צילום מסך)

פגרי הלוויתנים ששוהים כעת בחוף מהווים מפגע ציבורי אדיר, שכן הגוף שלהם משחרר החוצה גז רעיל שיכול להזיק לבני האדם בכמה וכמה מישורים. "פינוי הפגרים ייקח לפחות שבועיים", מסביר אוונס. "אנחנו מקווים שעד אז לא ייגרם שום נזק".

תופעה זהה התרחשה לפני עשר שנים, כאשר לוויתנים במשקל חמש טון שחו במעלה נהר התמזה ונתקעו במרכז לונדון. אלפי אנשים סקרנים התגודדו אז סביבם, אך הלוויתנים לא שרדו את ניסיונות החילוץ והשלדים שלהם נתרמו למוזיאון המקומי לתולדות הטבע. "אנחנו מאמינים ששלושת הלוויתנים שנמצאו כעת - מתו קודם כל בים, ורק אז נשטפו אל החוף", כך אמר מנהל משמר החופים, ריצ'רד ג'ונסון. 

תגיות:חדשות בעולם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה