מעניין

נעים להכיר: האי המבודד ביותר בעולם

269 אנשים חיים באי טריסטן, במרחק 2,805 קילומטרים מהיישוב הקרוב ביותר – קייפטאון שבדרום אפריקה. ולא, הם ממש לא רוצים לעזוב

לצפייה בתמונה

לחץ כאן
אא

רוצים קצת שקט? פחות חברה של בני אדם, פחות המולה עירונית? אם הרצון הזה ממש בוער בכם, אולי האי טריסטן דה צ'ונהה הוא המקום שאתם צריכים. אם לא לוקחים בחשבון מקומות בלתי מיושבים, טריסטן הוא בערך המקום הכי שקט שיש. אין שם מסעדות או מלונות, החופים מסוכנים ולכן אין בהם תיירים, בחנות המכולת היחידה לא מקבלים אשראי ובכל האי יש כביש אחד ויחיד.

כדי להגיע אל האי, שרוחבו כ-13 קילומטרים, יש צורך בשייט של שבעה ימים מנמל קייפטאון בדרום אפריקה. קייפטאון, הנמצאת במרחק 2,805 קילומטרים מטריסטן, היא נקודת היישוב הקרובה ביותר אל האי.

(צילום: NASA)(צילום: NASA)

באי טריסטן, ששייך לבריטניה, מתגוררים 269 אנשים בכפר אחד הממוקם בחוף הצפוני. כל התושבים עוסקים בחקלאות: מגדלים לעצמן מזון ופרות לחלב. אספקת החשמל מגיעה מגנרטורים. החיבור לאינטרנט הוא לוויני ואיטי במיוחד.

קצב החיים הוא שלו ורגוע – לפחות כל עוד הר הגעש שבאי לא מתפרץ. התפרצות כזו התרחשה ב-1961, וכל אוכלוסיית האי נמלטה אז לאנגליה. אבל אחרי שנתיים, כשמומחים שבדקו את הר הגעש הצהירו שהפעילות הגעשית חדלה לגמרי, רוב תושבי האי התעקשו לחזור לבתיהם הקודמים. הרחובות ההומים והחורפים הקשים של אנגליה, הם טענו, נמאסו עליהם לגמרי.

בנוסף לחקלאות, תושבי האי מתפרנסים ממכירת מזכרות, עבודות יד ובולים מקומיים אינטרנט. כדי לרכוש דברים חשים, הם צריכים להזמין זמן רב מראש: כלי שייט מגיעים רק מפעם לפעם לאי כדי לפרוק סחורה. במקום יש בית חולים מצויד היטב כולל חדר ניתוח, אבל כאשר פציינטים זקוקים לטיפול של מומחים, צריך לפנות אותם במסוק לדרום אפריקה או בריטניה.

(צילום: Brian Gratwicke / Creative Commons)(צילום: Brian Gratwicke / Creative Commons)

(צילום: Brian Gratwicke / Creative Commons)(צילום: Brian Gratwicke / Creative Commons)

תגיות:מעניין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה