חדשות בעולם

בשל קרסול נפוחה: פולארד יבקש להסיר את הצמיד האלקטרוני

פרקליטיו של האסיר האמריקאי שהשתחרר לאחרונה, יבקשו מבית המשפט להתחשב בבריאותו הרופפת ולאפשר לו להסיר את הצמיד האלקטרוני העוקב אחר תנועותיו, בשל בעיה בריאותית ברגלו, ומשום שהוא גורם לחילול שבת

אא

בקרוב יעבור חודש מהרגע שבו שוחרר האסיר יונתן פולארד לחופשי, לאחר 30 שנות מאסר בתנאים קשים, באחד מבתי הכלא השמורים בארה"ב. קשה להאמין, אבל גם לאחר ריצוי עונשו המלא, הממסד האמריקאי עדיין עוקב אחר תנועותיו של פולארד בשבע עיניים ומגביל את תנועותיו באופן ניכר. זאת, באמצעות איסור יציאה מארה"ב, צמיד אלקטרוני הצמוד לגופו ועוקב אחר תנועותיו, ועוד. בקרוב, צפוי להיערך לו שימוע בנושא תנאי השחרור שלו, במהלכו יבקשו פרקליטיו להקל בתנאי השחרור שלו.

פולארד כאמור, שוחרר מבית הכלא השמור בצפון קרוליינה ב־20 בנובמבר, לאחר שריצה את מאסר העולם שנגזר עליו, בגין קשירת קשר לביצוע ריגול ללא כוונה לנזק לארה"ב. מאז שחרורו הוא מתגורר עם רעייתו אסתר בניו יורק.

על פי תנאי השחרור שלו, הוא נדרש לענוד בכל שעה משעות היממה את הצמיד האלקטרוני שהוצמד לו על קרסולו, ועוקב אחר מיקומו. בנוסף, מחשבו נמצא במעקב מתמיד כל העת, והוא אינו יכול לשוב לישראל בחמש השנים הקרובות, או לצאת את ביתו בכלל בין השעות שבע בערב לשבע בבוקר.

פולארד לאחר שחרורו מהכלא (צילום מסך)פולארד לאחר שחרורו מהכלא (צילום מסך)

תנאי השחרור הנוקשים האלה, שדומה שממשיכים את המאסר בו היה נתון שנים רבות – רק בצורה אחרת, "שקופה יותר", פוגעים ללא הרף באיכות חייו, בערכי חייו ובתחושת החירות האישית שלו. כך למשל, בעקבות תנאי השחרור נאלץ לוותר על הצעת עבודה מבטיחה שקיבל, להיות חוקר ומנתח פיננסי במחלקה נחשבת של חברת השקעות, כיוון שהבעלים בחברה, סירב למעקב אישי שיוצמד למחשבי החברה, שנדרשה מהממשל האמריקאי, בשל העסקתו של פולארד.

בנוסף, פולארד סובל מנפיחות כרונית ברגל ובקרסול, מה שהופך את הצמיד האלקטרוני בעייתי במצבו הרפואי. הצמיד גם פוגע בערכיו כיהודי שומר מצוות, שכן הוא גורם לו לחלל שבת.

בשל כל האמור, פנתה בשבוע שעבר האגודה האמריקאית לעורכי הדין והמשפטנים היהודים לפרקליטה הראשית האמריקאית, לורט לינץ', בהפצרה שתקבל את הבקשה של פולארד לעבור לישראל, או להקל לכל הפחות על תנאי השחרור הכובלים שלו, בדמות הסרת הצמיד האלקטרוני והמעקב הצמוד אחר מחשבו ופעולותיו בבית ובעבודה. הארגון אף טען, כי תנאי השחרור הנוכחיים אף פוגעים כאמור מבחינה חוקית ביכולתו של האסיר המשוחרר לקיים מצוות ובחופש הדת שלו.

"מר פולארד הביע חרטה על פעולותיו, הוא היה אסיר למופת במשך כל תקופת המאסר, ועכשיו הוא מזדקן ובריאותו מתערערת. אין סבירות כלשהי שמר פולארד יבצע פשעים נוספים", אמרה נשיאת האגודה האמריקאית של עורכי דין ומשפטנים יהודים.

היא הוסיפה כי "האינטרסים של המדינה שלו והאינטרסים של מערכת המשפט הם שנסכים לבקשה של פולארד להתאחד עם אשתו ולעבור לגור בישראל".

עוד הוסיפו גם מקורבים לפרשת פולארד, כי לא היו לו כוונות להיפגש עם מנהיגים ישראלים בניו יורק, כמו נשיא המדינה רובי ריבלין או ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת. זאת, למרות שהשניים הביעו את שמחתם לאחר ההודעה על שחרורו, ופרסמו הודעות תמיכה שונות. ריבלין מצידו פרסם הצהרה בה נאמר: "במשך השנים, כאבו של פולארד הוא הכאב שלנו", ואילו ברקת פרסם בטוויטר שלו את תמונתם של פולארד ורעייתו, וכתב תחתיה: "מחכים לך בירושלים".

תגיות:פולארד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה