חדשות בעולם

פוטין: "מאחל ליהודים להמשיך את המסורת המפוארת"

בשיחה שקיים לאחרונה עם רבה של רוסיה, ביקש פוטין לאחל ליהודי מדינתו חג חנוכה שמח ואמר כי "את ברכתי אני מאחל ליהודים השומרים ומקיימים את מצוות החג וממשיכים את המסורת היהודית המפוארת"

אא

לאחרונה התארח הרב בערל לאזאר, רבה של רוסיה, בלשכתו של נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, בלשכתו שבקרמלין. במהלך השיחה, שיבח פוטין את פעולות הרב הראשי למען הקהילה היהודית וכן את יהדות רוסיה כולה, ואף ביקש לאחל איחולים לבביים לכל יהודי רוסיה, לרגל חג החנוכה. "את ברכתי אני מאחל ליהודים השומרים ומקיימים את מצוות החג וממשיכים את המסורת היהודית המפוארת", התבטא פוטין.

עוד הוסיף, כי מבחינתו "חנוכה זה חג של אור וגם חג של ניצחון במלחמה", וקיבל מאת הרב לאזאר סקירה על הפעילות של הקהילות היהודיות ברוסיה לאחרונה.

פוטין (צילום: פלאש 90)פוטין (צילום: פלאש 90)

בתגובה, אמר לאזאר לפוטין כי "העיקר הוא לא המלחמה אלא המטרה – להביא אור ושלום בעולם". עוד הוסיף, כי הנשיא נלחם בטרור, ויהודי רוסיה מודים לו על כך. כדוגמה לכך, ציין את פתיחתו של בית כנסת החדש בשבוע שעבר בשכונת היוקרה במוסקבה, ואף עדכן את הנשיא כי בקרוב יפתח גם בית כנסת בעיר וולדיווסטוק.

אורח נוסף שהשתתף בפגישה, הינו הרב אלכסנדר-לייב בארדה, המשמש כנשיא איגוד הקהילות ברוסיה, אשר הציג בפני פוטין סקירה מתומצתת על ההתפתחות הגדולה של יהדות רוסיה בתקופה האחרונה.

בתגובה, הביע פוטין את נכונותו להמשיך ולסייע ליהודי רוסיה כל אימת שיידרש לכך. בהמשך, אף הודה לשני הרבנים על פעולתם וביקש להגדיל את הפעילות למען היהודים. הוא אף הבטיח את תמיכתו למען היהודים ברוסיה בכל שיידרש לכך גם בהמשך.

כאמור, את תמיכתו הרבה של פוטין ביהודי רוסיה, יש שמפרשים כחלק מהכרת הטוב שהוא חש כלפי משפחה יהודית שסייעה בגידולו בעת שהיה ילד.

תגיות:פוטיןרוסיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה