חדשות בעולם

נחנך המרכז היהודי הגדול והמפואר ברוסיה

בתחילת השבוע נחנך במוסקבה המרכז היהודי המפואר והגדול ביותר שהוקם ברוסיה ב-15 השנים האחרונות. המרכז כולל בית כנסת, מקוואות, חדרי לימוד ועוד

אא

לאחר עמל רב ויגיעה, נחנך השבוע המרכז היהודי הגדול ברוסיה: במוסקבה בירת רוסיה, נחנך ביום ראשון האחרון, ערב הדלקת נר ראשון של החג, מרכז יהודי חדש, שנחשב למרכז הגדול והמפואר ביותר שהוקם ברוסיה ב-15 השנים האחרונות.

המרכז החדש, שהוקם בשכונת ז'קובקא בבירת רוסיה, מוסקבה, ינוהל בידי הרב אלכסנדר לייב ברדה, המשמש כרב הקהילה ונשיא איגוד הקהילות היהודיות ברוסיה. הוא פרוס על פני 4,500 מ"ר, וכולל בתוכו אולם בית כנסת המיועד ללא פחות מ-250 מתפללים, אולם אירועים לכ-350 מוזמנים, ובנוסף גם מקוואות, חדרי לימוד, חדרי אירוח, מעון ילדים, ספרייה ואף מסעדה יהודית כשרה. כמו כן, הוא כולל מבנה רחב ידיים של 1,200 מ"ר, שישמש לאירוח משפחות ודמויות תורניות שונות שיתארחו בקהילה בשבתות ובחגים.

ראוי לציין, כי המרכז נבנה במשך שנתיים שלמות,  במיוחד על ידי חברה אדריכלית מלונדון, המתמצאת בתכנונם של מבנים ציבוריים מרשימי עין.

אירוע הפתיחה של המקום, נערך בראשות רבה של רוסיה, הגאון רבי בערל לאזאר, והרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, שהגיע מהארץ במיוחד לרגל המאורע. השניים גם קבעו את המזוזות בפתחים הראשיים של המבנה המרכזי.

עוד השתתפו במאורע המרגש גם הרב שכאמור ינהל את המקום, הרב אלכסנדר לייב ברדה, המשמש כרב הקהילה ונשיא איגוד הקהילות היהודיות ברוסיה, שגריר ישראל ברוסיה, מושל האזור ועוד רבנים ואישי ציבור שונים.

במקום נערכה גם סעודת מצווה, ולאחריה, נערך ברחבה החיצונית, בסמוך לכביש הראשי, טקס הדלקת נר ראשון של חנוכה חגיגי. 

תגיות:רוסיהבית הכנסת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה