חדשות בעולם

לא עב"מ: חידה בת 43 שנים נפתרה על הירח

לאחר תעלומה של 43 שנים, נאס"א מצאה סוף סוף את שאריות מאיץ הרקטות של החללית אפולו 16, שהתרסק על הירח בשנת 1972

אא

החידה נפתרה – לא מדובר בעב"מ: בחודש שעבר פורסמו לציבור הרחב תמונות ממשימת LRO, שהינה חללית סיירת בירח, שצולמו בידי נאס"א, בשנת 2009. התמונות חשפו: מצג מוזר שהתגלה על פני הירח, שנחשד כעצם בלתי מזוהה – התגלה כאתר ההתרסקות של מאיץ הרקטות של החללית אפולו 16, שהינו השלב השלישי של הטיל "סטורן 5", שהתרסק על הירח בשנת 1972.

המיקום המדויק של אתר ההתרסקות, הוגדר כ-160 מייל דרום-מערב מ"מכתש קופרניקוס", שהינו אחד המכתשים הגדולים על פני הירח, כפי שידוע עד כה.

בהצהרה רשמית שמסרה נאס"א בנושא, נאמר כי "מוקדם יותר החודש, בזמן משימת  LRO, זוהו בהצלחה אתרי הנחיתה של אפולו 13, 14, 15 ו- 17. במקרה של אפולו 16, שידור הרדיו אבד לפני שהמאיץ התנגש על הירח, אז המיקום היה עד כה לא ידוע".

המכתש על הירח (צילום: NASA)המכתש על הירח (צילום: NASA)

אפולו 16 משוגרת ממרכז קנדי ב- 16 באפריל, 1972 (צילום: NASA)אפולו 16 משוגרת ממרכז קנדי ב- 16 באפריל, 1972 (צילום: NASA)

ג'ף פלסיה, מדען מאוניברסיטת ג'ון הופקינס שעובד בנאס"א, סיפר על מציאת המכתש לאחר שחלפו כה הרבה שנים. "לבסוף הצלחתי למצוא את המכתש של המאיץ של אפולו 16", תיאר פלסיה. "הוא נראה כמו האחרים, אך מיקום ההתרסקות היה עד כה באזור לא מוגדר כראוי משום שהמעקב אבד מעט לפני ההתרסקות".

כאמור, אחת המשימות של LRO היא גם לחפש אחר הגשושית (כלי טייס - א.כ) "לונה 9" ששוגרה בידי רוסיה, ונחתה על הירח בשנת 1966. אותה הגשושית, היתה הראשונה לבצע נחיתה רכה על גוף שמימי והיתה אמורה להעביר תמונות חזרה לכדור הארץ.

תגיות:עב"מנאסאירח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה