חדשות בארץ

זעזוע: באוניברסיטה בירושלים הוצב "עץ השהידים"

באוניברסיטת "אל-קודס", שבמזרח ירושלים, הוצב לאחרונה בטקס רב רושם עץ אשוח גדול, כשעליו פזורות תמונותיהם של מחבלים שונים

אא

ההסתה לטרור במערכות החינוך נמשכת: לקראת חג המולד, הוצב לאחרונה באוניברסיטת "אל-קודס" שבמזרח ירושלים עץ אשוח גדול, ועליו תמונותיהם של מחבלים תושבי ירושלים. העץ הוצב אחר כבוד, במהלך טקס מכובד שכלל נאומי הסתה לטרור, ואף ניתן לו השם "עץ השהידים".

אל האירוע, כאמור, הוזמן הסגל האקדמי של האוניברסיטה, לצד סטודנטים שלומדים במקום ואנשי דת שונים, ובהם הבישוף של הכנסייה היוונית אורתודוקסית והמופתי של בית לחם.

השניים, אף קיבלו את הכבוד להסיר את הלוט מעל עץ האשוח, אז נגלה לעיניהם של כל הנוכחים העץ הגדול, כשעליו תלויות תמונותיהם של מחבלים תושבי ירושלים שביצעו פיגועים בגל הטרור האחרון. השניים, הסבירו לקהל בגאווה כי זהו "עץ השהידים", ואף דיברו בשבח אותם המחבלים ומעשיהם.

בנוסף, לצד העץ, ניצב מעין "משמר כבוד", של צעירים חובשי כאפיות, לבושים בבגד ערבי מסורתי ומחזיקים בידיהם בדגלי אש"ף, שלפחות שניים מהם היו בעצם סטודנטיות מהאוניברסיטה.

במקום התקבצו גם מאות סטודנטים הלומדים במכללה ואף תושבי מזרח ירושלים. גם ברחבה עצמה, הוצבו תמונותיהם של המחבלים, לצד כרזות ענק המשבחות את מעשיהם הנפשעים.

אוניברסיטת אל קודס, ארכיון. למצולמים אין קשר לאמור בכתבה (צילום: הדס פרוש / פלאש 90)אוניברסיטת אל קודס, ארכיון. למצולמים אין קשר לאמור בכתבה (צילום: הדס פרוש / פלאש 90)

לפי דיווחים, נראה כי אין זו הפעם הראשונה שהבישוף המדובר, ששמו הוא עטאללה חנא, פועל להסתה כנגד ישראל ומעודד פעולות טרור. למעשה, הבישוף המייצג את הציבור הערבי בכנסייה, מנהל קרב הסברה ארוך שנים להשחרת פניה של מדינת ישראל. זאת עוד מהיותו דובר הכנסייה, בתקופת הפטריארך הקודם.

עם השנים, קודם חנא בדרגות הכמורה, והיום גם כבישוף הוא מנצל את מעמדו וכן במות שונות שניתנות לו להתקפות חוזרות ונשנות כנגד ישראל. בעבר כבר הוזהר לחדול ממעשיו, אולם הוא ממשיך בהם במצח נחושה, תוך שהוא זורע עוד ועוד שנאה במעשיו, ומעודד את התרחשותו של הפיגוע הבא בקרב קהל שומעי לקחו כלפי תושבי ישראל. וכל זאת – מתחת לאף של מדינת ישראל.

ארגון 'לך ירושלים', הגיב לדברים וטען כי "מצער לראות שמנהיגי דת לוקחים צד בהסתה כנגד מדינת ישראל במקום להיות גורם ממתן ומאחד". הארגון, העוקב אחר ההתרחשויות במזרח ירושלים, סובר כי יש להחיל את הריבונות הישראלית גם בחלק זה של העיר.

יו"ר הארגון, מאור צמח, אף הוסיף כי "אין זו הפעם הראשונה בה עטאללה חנא נוקט צד בסכסוך הישראלי-פלסטיני. אני קורא לגורמי הביטחון למצות את הדין עם עימו". עוד הוא מוסיף ומציין כי "אוניברסיטת אל קודס מהווה כר הסתה נרחב בחודשים האחרונים ובמסגרתה הופיע עטאללה חנא".

תגיות:ירושליםהסתה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה