ונשמרתם

בחנו את עצמכם: האם אתם מסכנים את ילדיכם בהדלקת החנוכייה?

האם גם אתם מדליקים את החנוכייה יחד עם הילדים? כדאי שתדעו שייתכן וגם אתם חלק מהסטטיסטיקה של הורים חסרי מודעות המסכנים בדרך את שלומם של ילדיהם. ארגון "בטרם" בהמלצות מצילות חיים לקראת החנוכה

אא

סקר מיוחד שנערך מטעם ארגון "בטרם", על ידי מכון המחקר "מרקט-ווש", מצביע על נתונים מטרידים הקשורים לכשלים בבטיחות הילדים בתקופת חג החנוכה – הנגרמים דווקא בידי ההורים.

מן המחקר, עולה כי כ-30% מההורים משאירים את החנוכיה הדולקת במקום המסכן את שלומם של ילדיהם. דוגמאות למיקומים נפוצים כאלה, כפי המצוין בסקר, הינם על גבי מפה המונחת על שולחן (12%); קרוב לשפת השיש (11%) וכן בכניסה לבית ליד הדלת בצורה פתוחה, במגש על הרצפה בסלון או בקצה המזנון ועל השיש במקום נגיש (7%).

בשונה מכך, מצביעים הנתונים בסקר, על נתון מעודד המגלה שישנה מודעות גבוהה של ההורים באשר לגילם של הילדים המדליקים את הנרות, ומרביתם מקפידים שלא לאפשר לילד מתחת לגיל 9 להדליק נרות לבדו, ללא השגחה וסיוע של אדם בוגר.

"דווקא נושאים שחשבנו כי פחות מוטמעים בקרב ההורים, דוגמת אפשרת הדלקה של נרות עצמאית בקרב ילדים – אכן ברורים יותר, לשמחתנו", אומרים בארגון. "לעומת זאת נושא קריטי כמו מיקום החנוכייה במקום מוגן ובטוח, בכפוף להנחיות ההלכה, חשף נתון מדאיג במיוחד".

אילוסטרציה (צילום: גיל יערי / פלאש 90)אילוסטרציה (צילום: גיל יערי / פלאש 90)

אז על מה צריך להקפיד, אתם שואלים? בדיוק לשם כך פרסמו בארגון צרור הנחיות ברורות, המצילות חיים ומונעות שריפות. מרבית ההנחיות קשורות באופן ישיר להדלקת הנרות, אך יש גם המלצות החיוניות לטיגון הלביבות ואפילו למשחק בסביבונים ובדמי החנוכה. להלן תשעת ההנחיות שפורסמו:

1.  ילדים עד גיל 9 מדליקים נרות רק בעזרת מבוגרים.

2. בעת הדלקת נרות החנוכה מזיזים מן האש פאות ארוכות ושיער ארוך.

3. מעמידים את החנוכייה במרכז השולחן ולא על מפה.

4. לא מניחים את החנוכייה ליד חפצים או רהיטים העלולים להתלקח כגון: וילונות, מדפים וכדומה.

5. לא משאירים נרות דולקים ללא השגחה.

6. מחזירים גפרורים למקומם מיד בתום השימוש.

7. משתמשים רק בלהבות האחוריות של הכיריים לצורך טיגון סופגניות ולביבות.

8. מרחיקים מטבעות וסביבונים מילדים עד גיל 3.

9. שימת לב: "אסונות רבים מתרחשים בשל הדלקת נרות לא אחראית או הותרת חנוכיות דולקות ללא השגחה", מסבירים בארגון ומבהירים: "ניתן למנוע את רוב האירועים המסוכנים באמצעות השגחה ושימת לב בסיסיים".

תגיות:ונשמרתם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה