חדשות בעולם

שמרה שבת ראשונה – וניצלה מהפיגוע בבאטלקן בצרפת

מרין פלהאז, היא סטודנטית יהודיה למוזיקה, שהיתה אחת המבקרות הקבועות באירועי ליל שבת באולם ה"בטלקאן", בו אירע הפיגוע הרצחני לפני כשלושה שבועות. אותה השבת, היתה הראשונה ששמרה בחייה – וגם זו שבה הם ניצלו

אא

שמרה שבת - והשבת שמרה עליה: מרין פלהאז היא סטודנטית יהודיה למוזיקה, הנחשבת לשם דבר בתחום, ובמוזיקה קלאסית בפרט. כמי שאינה שומרת תורה ומצוות, ומתמחה בתחום כל העת – פלהאז נמנית על אחת האורחות הקבועות בהופעות באולם ה"בטלקאן", בו אירע הפיגוע הרצחני במהלכו נגבו חייהם של 90 בני אדם. אלא, שלאחרונה החלה להתקרב ליהדות ואותה השבת בה התקיים הפיגוע במקום – היתה השבת הראשונה ששמרה בחייה.

המקרה, שנחשף בעיתון "קטיפה" לאחרונה, אירע לפני כשלושה שבועות, אולם בפועל תחילתו לפני חודשים ספורים. אז, התרחש פיגוע ב"היפר כשר" בצרפת, ובעקבותיו החלה פלהאז, שלא מגיעה ממשפחה שומרת מצוות, להתחזק באמונה. בהמשך, ביוזמה אישית מטעמה, יצרה קשר עם ארגון "הלב", שהינו ארגון הגג לקירוב סטודנטים בפריז, בראשותו של הרב אליהו למל, בבקשה שיסייעו לה להתחזק באמונה ולהתקרב ליהדות, נוכח הפיגוע הנורא שנטל באכזריות את חייהם של יהודים.

הרב מרין, סיפר שמאז החלה פלהאז להתקרב, אולם בד בבד, על דבר אחד היה קשה לה לוותר: ההופעות באולם הבטלקאן מדי ערב שבת.

זירת הפיגוע באולם הבטלקאן (צילום: Laurence Gea / פלאש 90)זירת הפיגוע באולם הבטלקאן (צילום: Laurence Gea / פלאש 90)

באופן מפליא למדי, לאחרונה שמעה פלהאז הרצאה הנוגעת לשמירת השבת, והדברים עשו עליה רושם רב וחלחלו עמוק לליבה. כתוצאה מכך, גמלה בליבה ההחלטה להתחיל לשמור את השבת על אף הקושי, ובמקום זאת – הלכה למופע שהתקיים ביום חמישי בערב, ואת השבת קיבלה כאמור תוך הדלקת נרות ושמירת שבת מלאה, לראשונה בחייה.

פלהאז, המתגוררת ברובע 17, קרוב מאוד למקומות בהם אירעו הפיגועים, התרגשה לגלות עד כמה הקבלה שלה בשמירת השבת – היא זו שבסופו של דבר הצילה למעשה את חייה. מאוחר יותר התברר כי המדובר היה בנס כפול, שכן מקור הירי, ממנו החלו המחבלים את יריותיהם לעבר הקהל – היה לא פחות מאשר המושב הקבוע בו נהגה לשבת מדי שבוע באולם. בנוסף, רבים מהנספים היו אנשים שפלהאז אף הכירה מקרוב.

"כשסיפרתי זאת לרבנית שמקרבת אותי ליהדות, היא הסבירה לי את הפסוק בתהילים: 'אשירה לה' בחיי, אזמרה לאלוקיי בעודי'", מספרת פלהאז בהתרגשות. "יש שני סוגי שירה: השירה הרגילה, 'אשירה לה' בחיי', בכל מהלך החיים יושב היהודי וכולו 'אשירה לה' בחיי', שהרי הוא משתוקק וכמה כל כולו לדבר אחד – לשיר לפני ה'. אבל יש רמה יותר גבוהה, והיא 'אזמרה לאלוקי בעודי', בעוד שאני קיים, בשרירים האחרונים של כוחות הנפש, היא כמהה לשיר ולרונן. ועתה שאני חשה שחיי ניתנו לי במתנה, אני מקיימת במלואו את החלק של 'אזמרה לאלוקיי בעודי'".

תגיות:שבתנספיגועצרפת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה