חדשות בארץ

בראשון: ועדת השרים לחקיקה תדון בחוק לסיוע כלכלי לפולארד

ביום ראשון הקרוב צפויה להתכנס ועדת השרים לחקיקה ולהחליט האם לתמוך בחוק שיזם יו"ר הכנסת, ח"כ דוד ביטן, במסגרתה תחויב המדינה לסייע למרגל הישראלי ג'ונתן פולארד ששוחרר לאחרונה מהכלא, ותעניק לו קצבה כספית מדי חודש

אא

האם הממשלה תאשר לפולארד קבלת קצבת תמיכה חודשית? ביום ראשון הקרוב צפויה להתכנס ועדת השרים לחקיקה ולדון בהצעת החוק שהגיש ח"כ דוד ביטן, יו"ר הכנסת. הצעת החוק, נוגעת למתן קצבה מיוחדת, שתהיה מעוגנת בחוק, למרגל הישראלי ג'ונתן פולארד, שריגל לטובת ישראל ונכלא למאסר עולם בכלא האמריקני, ושוחרר לאחרונה.

 על פי ההצעה, מלבד קצבה חודשית, תסייע המדינה לפולארד בתשלום שכר הדירה ובמימון טיפולים רפואיים שונים להם יידרש במשך חייו. גובה של הקצבה ייקבע על פי אמות מידה שייקבעו בחוק.

לדברי ח"כ ביטן, הטריגר ליוזמה של הצעת החוק היא מסירות הנפש שלו עבור ישראל. "אחרי כל מה שפולארד עבר ותרומתו למדינת ישראל, המדינה צריכה לדאוג לו שיחיה בכבוד", טען הח"כ.

פולארד לאחר שחרורו מהכלא (צילום מסך)פולארד לאחר שחרורו מהכלא (צילום מסך)

בנוסף, הדגיש את החשיבות שבעיגון הקצבה בחוק דווקא, ולא להסתפק בהחלטתו של גוף ממשלתי בנושא. "ארצות הברית היא ידידתנו הגדולה ביותר, אבל בעניין פולארד ההחלטות שלה אינן סבירות", אמר ביטן. "בהחלט יכול להיות שיופעל לחץ אמריקאי על ישראל להקפיא גמלה כזאת. כדי למנוע לחצים זרים צריך לקדם את הנושא בחקיקה, מהלך שיחייב את הממשלה להמשיך להעביר את הכסף בכל מקרה".

כזכור, ג'ונתן פולארד שוחרר מכלאו שבארצות הברית לפני כשבועיים. זאת לאחר שריצה מאסר עולם שהוטל עליו בשנת 1985, באשמת ריגול לטובת ישראל. הוא הואשם בהעברתם של אלפי מסמכים שנחשבו בסיווג סודי ביותר לנציגי הלשכה לקשרי מידע בישראל.

על פי התנאים שנקבעו לו עם שחרורו, נאסר על פולארד לעזוב את ארצות הברית בחמש השנים הקרובות, וכן להתראיין לכל התקשורת ולגלוש באינטרנט.

כמו כן, בכל מקום שבו יועסק – יחויב המעסיק שלו להסכים לסריקות של המחשבים במקום, וכן למחשבו של פולארד. הוא גם נאלץ לענוד אזיק אלקטרוני שמפקח על תנועותיו ופוגע קשות בתחושת החירות האישית שלו.

עורכי דינו של פולארד ערערו על התנאים לבית המשפט בארצות הברית, וטענו כי מדובר ב"תנאים שאינם חוקיים, מפרכים ומדכאים".

תגיות:פולארד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה