חדשות יהדות

אמש בכנסת: הושלמה כתיבתו של ספר תורה

אמש התקיים בכנסת מפגן אחדות, עם סיום כתיבתו של ספר תורה למען חיילי צה"ל. חברי כנסת ממפלגות האופוזיציה והקואליציה הגיעו למעמד והשתתפו בכתיבת האותיות.

אא

מפגן אחדות מרגש סביב ספר תורה בכנסת: אמש (שני) הובא למשכן הכנסת ספר תורה שנכתב והוקדש להצלחתם של חיילי צה"ל וכוחות הביטחון. את אותיות הסיום של הספר, כתבו ח"כים מהמפלגות השונות, בהם שרי האופוזיציה והקואליציה, אשר התפנו לשעה קלה מחילוקי הדעות התמידיים, והתייצבו לכתוב את האותיות הקדושות.

היוזמה לכתיבתו של הספר, שייכת לרב הראשי של אוקראינה, הרב משה אסמן, ושניים מחברי הקהילה היהודית בקייב. "לפני כשנתיים עלתה יוזמה של שניים מראשי הקהילה היהודית בקייב, לכתוב ולהקדיש ספר תורה עבור חיזוק האחדות בעם היהודי ובמיוחד עבור חיילי צה"ל וכוחות הביטחון. הרמנו את הכפפה ובחסדי הקב"ה השבוע אנו סוגרים מעגל", תיאר הרב אסמן.

הרב אסמן, הגיע לארץ במיוחד לרגל המאורע, יחד עם משלחת שלמה, אותה ליווה הרב דוד נחשון, יו"ר "ניידות חב"ד" בישראל.

בין היתר, השתתפו בכתיבתו של ספר התורה חברי הכנסת יאיר לפיד, איתן כבל, עמיר פרץ, אורן חזן, וגם שר הבטחון משה יעלון, סגן שר הבטחון אלי בן דהן, יו"ר ועדת חוץ ובטחון ח"כ צחי נגבי והשרים זאב אלקין, אריה דרעי ואופיר אקוניס.

בתוך כך, צפויה המשלחת להגיע מחר גם לבסיס הקריה בתל אביב, שם יתכבד בכתיבת אות בספר גם הרב הראשי לצה"ל, תא"ל רפי פרץ. לאחר מכן, צפוי הספר לעבור גם בין הבסיסים והיחידות השונות בצה"ל, ולבסוף, להיתרם לאחת מניידות חב"ד (המכונים גם "הטנקים של חב"ד").

את האות הראשונה בספר, זכה לכתוב כבר לפני שנה יו"ר הכנסת, ח"כ יולי אדלשטיין, בקדנציה הקודמת שלו בלשכתו, והיום חזרה המשלחת כדי לציין את סיום כתיבתו המרגשת של הספר. הרב אסמן הוסיף כי "לסיום כתיבת הספר במיוחד בתקופה הביטחונית הלא פשוטה העוברת על ישראל יש משמעות מיוחדת".

תגיות:יאיר לפידספר תורה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה