חדשות בעולם

צבא טורקיה הפיל מטוס רוסי

צבא טורקיה יירט מטוס קרב רוסי מדגם סוחוי 24 לאחר שחדר לשטחה. ברוסיה טוענים מנגד כי המטוס היה בשטח סוריה. בטורקיה דווח כי הטייסים הצליחו להימלט, וטרם נודע גורלם

אא

חיל האוויר הטורקי יירט היום (ג') מטוס קרב רוסי, לאחר שחדר לטענתם למרחב האווירי של טורקיה. על פי הדיווחים בטורקיה, שני טייסי המטוס הרוסי הצליחו להימלט מהמטוס, אך טרם התקבל אישור רשמי לגבי מצבם. בסוכנות הידיעות 'אנטוליה' פרסמו תמונה של שני הטייסים צונחים מהמטוס שהופל.

בסרטון וידאו שפורסם בסוכנות החדשות הטורקית Haberturk TV הוצג לראשונה התיעוד של מטוס הקרב עולה בלהבות, ומתרסק באזור הר טורקמן בצפון סוריה בסמוך לגבול עם טורקיה.

הצבא הטורקי מסר כי: "מדובר במטוס מדגם סוחוי 24 השייך לצבא סוריה. המטוס הפר את הריבונות הטורקית, והוזהר עשר פעמים במשך חמש דקות לפני שהופל. שני מטוסי F-16 של חיל האוויר הטורקי הפילו את המטוס לאחר שהמשיך להתעלם מאזהרתנו". במשרד ההגנה הרוסי אישרו את הדיווח וסיפרו כי המטוס שהופל השתתף במשימת הפצצה בסוריה. במשרד ההגנה דחו את טענות הטורקים, וטענו מנגד כי מדובר במטוס רוסי שהופל באמצעות ירי נ"מ מהקרקע, וכי המטוס היה מעל שטח סוריה בכל זמן הטיסה, ולא הפר לרגע את הריבונות הטורקית.

(צילום: Shutterstock)(צילום: Shutterstock)

בכלי התקשורת התקבלו דיווחים סותרים לגבי מצב הטייסים שנמלטו מהמטוס הרוסי. על פי אחד הדיווחים, מסוקים רוסיים הגיעו לאזור ההתרסקות, וצוות חילוץ הגיע לסייע לשני הטייסים. בכלי התקשורת האחרים דווח כי אחד הטייסים נשבה על ידי המורדים הטורקמנים בסוריה, ואילו הטייס השני נהרג. במשרד ההגנה הרוסי טרם אישרו את הדיווחים.

דובר נשיא רוסיה, דמיטרי פסקוב אמר כי: "הפלת המטוס הרוסי בסוריה היא תקרית חמורה ביותר. מוקדם מדי להסיק מסקנות לפני שיש מידע מלא".

תגיות:טורקיהרוסיהסוריה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה