חדשות בארץ

קריאה באגודת ישראל: "לאפשר לפולארד לעלות לארץ"

לאחר שחרורו של האיש שנכלא למשך 30 שנה באשמת ריגול לטובת ישראל - אגודת ישראל אמריקה וחבר בבית המחוקקים בארצות הברית – קוראים היום לשחרורו של ג'ונתן פולארד מהמגבלות שהוטלו עליו כאסיר בטחוני, ולאפשר לו לעלות לישראל

אא

ביום שישי האחרון, שוחרר ג'ונתן ג''י פולארד, מכלאו שבצפון קרוליינה, לאחר ריצוי של מאסר עולם. באותה השה, פורסמה קריאה לפרקליטות ארצות הברית, מטעם אגודת ישראל של אמריקה, בה היא דורשת להסיר מפולארד את המגבלות שהוטלו עליו, בדמות חמש שנים בהם נאסר עליו לצאת מארצות הברית - ולאפשר לו לעלות לארץ ישראל.

בקריאה שפרסמה האגודה, נאמר: "אנחנו מקדמים בברכה את שחרורו של יונתן פולארד,-שחרור שכבר היה צריך להתרחש מזמן, לפני שלושים שנה. אגו"י של אמריקה היתה מעורבת בעניינו של מר פולארד מזה שנים, בדרישה שפולארד יקבל יחס הוגן בבית המשפט, והתחשבות במצב בריאותו ורווחתו בכלא, כמו גם פנתה לנשיאים של ארה"ב ודרשה לשחררו.

עוד נכתב בשם האגודה, כי "מר פולארד שילם את חובו לעם האמריקני, הוא כבר לא האיש הצעיר שהיה כאשר נכנס לכלא לפני 30 שנה. אנחנו מפצירים בפרקליטת המדינה, להעניק לפולארד תנאי שחרור שיאפשרו לו לחיות בשלום ובשלווה להתערות בחברה ולתרום לחברה, דבר שיתאפשר לו בצורה הטובה ביותר רק אם יורשה לעלות לישראל".

במקביל, גם חבר בית המחוקקים, דב הייקינד, פנה לנשיא ארה"ב ברק אובמה, ודרש ממנו לאפשר לפולארד לעלות לישראל. כבר בעבר, נודע הייקינד כמי שפעל למענו של פולארד במהלך השנים, ושאף ביקר אותו בכלא הפדראלי בו ריצה את עונשו. בפנייתו לאובמה, ציין כי מאסר העולם שריצה פולארד היה "לא הוגן", זאת לעומת אחרים שביצעו פשעים דומים, אולם קיבלו עונשים קלים יותר. "אני פונה אל הנשיא ברק אובמה ומבקש ממנו לשחרר את פולארד ולאפשר לו להגיע לישראל כדי לחיות את שארית חייו ביחד עם אשתו, מתוך שלווה ושקט", אמר.

כאמור, פולארד שהה במאסר בכלא האמריקני 10,956 ימים כאסיר בטחוני, לאחר שנתפס באשמת ריגול לטובת ישראל. גם לאחר שחרורו, הרשויות בארה"ב הטילו עליו מגבלות חריפות. בין היתר, פולארד לא יורשה לטוס לישראל או לצאת מארה"ב במשך חמש השנים הקרובות. למעשה, פולארד יחויב לגור ולעבוד בניו יורק בלבד, להתייצב בפני קצין מבחן תקופתי ולפרט לו על מעשיו ועניינו. עוד נאסרה עליו הגלישה באינטרנט, והוא יחויב לענוד אזיק אלקטרוני 24 שעות ביממה שיעקוב אחר תנועותיו באמצעות GPS, וכן כל המחשבים של פולארד ומעסיקיו יהיו תחת מעקב.

עורכי דינו כבר הגישו בקשה למשרד המשפטים האמריקני, לפיה תקוצר תקופת ההגבלות שהוטלו על פולארד, ויקבל היתר לעלות לישראל. לשם כך ניסו לצמצם את סיקור בתקשורת סביב שחרורו ולשמור על "פרופיל נמוך".

תגיות:פולארד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה