חדשות בארץ

שנה אחרי הטבח בהר נוף: מחבל דקר שוב מתפללים

פיגוע דקירה בדרום תל אביב: מחבל רצח שני בני אדם ופצע באורח בינוני אדם נוסף, בבית כנסת בבית פנורמה, בדרך בן צבי בעיר. המתפללים הצליחו לבלום את המחבל בכניסה לבית הכנסת ולנעול את הדלת. המחבל נתפס ונפצע באורח קל.

אא

הטרור חוזר לתל אביב: מחבל פלסטני דקר היום (ה') שלושה בני אדם בבית כנסת באזור דרום תל אביב. באירוע נרצחו אהרון יסייב, בן 32 מחולון, וראובן אבירם, בן 51 מרמלה. אדם נוסף נפצע באורח בינוני. הפצוע הועבר לקבלת טיפול רפוא בביה"ח איכילוב. לפי דיווחים, המחבל דקר את המתפללים בזמן תפילת מנחה. כוחות הביטחון לכדו את המחבל, והועבר לחקירה. עקב דיווחים של עדי ראייה על מחבל נוסף, התקיימו סריקות נרחבות באזור. כוחות הביטחון הציבו מחסומים בנתיבי איילון ליד מחלף וולפסון. 

 

המחבל, ראאד אל-מסאלמה, בן 36 תושב דורא שבאזור חברון, עבד באישור במסעדה הסמוכה לבית הכנסת. למחבל לא היה עבר ביטחוני, והועבר לחקירת השב"כ.

 

הדקירה אירעה בבית פנורמה בדרך בן צבי, שם הוקם בית כנסת מאולתר. המחבל הגיע לבניין עם סכין, ודקר את כל מי שנקרה בדרכו. אחד הפצועים, נמלט לתוך בית הכנסת, והמתפללים סגרו את הדלת ולא איפשרו למחבל להיכנס פנימה. 

(צילום: זק"א מחוז תל אביב)(צילום: זק"א מחוז תל אביב)

במקביל, נערכות סריקות נרחבות בשל דיווחים של עדי ראייה, על מחבל נוסף שנמלט מהמקום. בשל כך, נחסמו לפי שעה נתיבי איילון הסמוכים למחלף וולפסון.

 

מפקד מרחב יפתח, ניצב משנה דוד גז סיפר: "האירוע נמשך כמה דקות, ככל הנראה עד שעובר אורח תפס את המחבל עד הגעת המשטרה. המחבל נמצא בחקירה".

 

דובר מרחב יפתח, סמי דזובס מסר: "הנפגעים נדקרו על ידי מחבל שנכנס לבית הכנסת. החשוד נעצר על ידי שוטרי תחנת יפו שמיהרו למקום. כרגע אנו עוסקים בתיחום הזירה ובסריקות, כדי לוודא בעצם שאין מחבל נוסף. כפי שזה נראה עכשיו, האירוע על רק לאומני בלבד".

 

מנכ"ל ביה"ח איכילוב, רוני גמזו אמר כי הגיע לביה"ח אדם במצב אנוש שמת מפצעיו, ופצוע נוסף במצב בינוני עם דקירות בפלג גופו העליון: "אנו נמצאים בטיפול בפצוע הראשון. מצבו יציב".

 

ממד"א, נמסר בתגובה כי "חובשים ופרמדיקים מעניקים טיפול רפואי לשלושה נפגעים, בהם אחד אנוש, אחד קשה ואחד בינוני. המחבל נוטרל ונפגע."

 

פרמדיקים של מד"א שהגיעו לזירת האירוע תיארו: "המראה היה מאוד קשה. בכניסה לאחד העסקים בבניין שכב גבר כבן 32, מחוסר הכרה, ללא דופק, וללא נשימה, כשהוא סובל מפצעי דקירה בפלג גופו העליון. לידו שכבר גבר עם פצעי דקירה בפלג גופו העליון. בקומה מתחת מצאנו פצוע נוסף, גבר כבן 50, בהכרה מלאה".

תגיות:פיגוע דקירה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה