מעניין

הילד עם היכולות הטלפתיות - משגע את המדענים

סרטון שהעלתה אם לילד בן ארבע בעל יכולות טלפתיות, מעורר סערה ברשת החברתית 'פייסבוק'. כיצד מצליח הזאטוט הקטן לפענח חידות באופן טלפתי? על השאלה הזו ינסו לענות מדענים שונים מרחבי העולם, שיבדקו את יכולותיו של ילד ה'פלא' העונה לשם 'רעמסס'

לצפייה בתמונה

לחץ כאן
אא

רעמסס סנגווינו בן הארבע הוגדר כאוטיסט, אך יכולותיו הפנומנליות לזכור רצף של מספרים בעל פה, או לנחש פתרון מתמטי סבוך בשניות - מוכיחות את ההיפך הגמור. מדובר בילד גאון, לא פחות מכך. אמו של סנגווינו מספרת כי שמה לב ליכולותיו המפעימות, כבר כשהיה בן שנה בלבד. "אפילו בגיל כזה, הוא לא אהב צעצועים. תמיד נמשך לספרים, והתחיל לקרוא כבר אז".

מלבד זאת, כשהוצגו לפניו מילים בשפות זרות כמו אנגלית, ספרדית, יוונית ויפנית, זאת כשהיה רק בן שנה וחצי - ידע לדקלם אותן בקלות, מבלי להניד עפעף. באותה שנה, ידע גם את לוח הכפל ישר והפוך, ולמד בעל פה את כל מספרי האטומים של היסודות", מסבירה אמו, ניקס סנגווינו. 

אז מה יכול להסביר את התנהגותו יוצאת הדופן של רעמסס? לדברי הנוירולוגית ד"ר דיאן פאוול מאוניברסיטת הרווארד, שלקחה את רעמסס כפרויקט מחקרי ארוך טווח - מדובר בילד בעל כישרון טלפתי מופלא ונדיר. "מימיי עוד לא חזיתי בדוגמה חיה ומוכחת לטלפתיה", אמרה. "היכולות של רעמסס מעידות על תפישה קוגניטיבית מעולה, שאם תובן בצורה הנכונה, תוכל להוות כלי נפלא לתקשורת בין ילדים אוטיסטים לאנשים רגילים. עוד הוסיפה ד"ר פאוול ואמרה כי אמנם לא תוכל להתחייב על מה שראו עיניה במאת האחוזים, אבל "זוהי ההוכחה הקרובה ביותר לכך שהטלפתיה אכן קיימת בעולם, ויש אנשים שזכו לה. גם אם הם נדירים".

תגיות:מעניין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה