חדשות בעולם

מחדל: המחבל השמיני בטבח בצרפת נעצר – ושוחרר

יומיים אחרי הטבח שזעזע את צרפת, מתברר מחדל אבטחה שהתרחש אחרי הפיגוע: אחד המחבלים מהטבח בבטקלאן, סאלח עבד א-סלאם, שאף הסיע את שאר המחבלים למקום – תושאל בגבול צרפת – בלגיה, ושוחרר

אא

יומיים אחרי הטבח – והתמונה מתחילה להתבהר: יומיים אחרי מתקפת הטרור הרצחנית בצרפת, מתגלים מחדלי אבטחה מקוממים.

אחד המחבלים, הוא סאלח עבד א-סלאם, אחד משמונת המחבלים שביצעו את פיגועי הטרור בצרפת, שהיה שותף לרצח ההמוני שבוצע בבטקלאן בפריז בידי ארבעה מחבלים, בעת ההופעה של להקת ה"איגלס אוף דת' מטאלס", בה נרצחו 89 בני אדם.

נגד א-סלאם יצא לאחר הפיגוע צו מעצר בינלאומי, והוא הוגדר כמבוקש, מאחר ששכר את רכב המילוט להברחת המבלים מהזירות ואף הסיע אותם. אולם בסופו של דבר, עבר א-סלאם במחסום בגבול צרפת-בלגיה כמה שעות לאחר הפיגועים, ואף תושאל בידי השוטרים במחסום – אולם אלה נתנו לו להמשך בנסיעה כרגיל.

"זו הייתה בדיקה פשוטה, לא הייתה שום הודעה בנושא בזמן שערכו בדיקות תנועה", תיאר שוטר צרפתי לסוכנות הידיעות AP. גם בנוגע לשאלה האם לא הופצה תמונתו של החשוד במעשה – השיב השוטר כי אין לו שום הסבר.

כאמור, המחבל סאלח עבד א-סלאם, הינו צעיר כבן 26 יליד בריסל. אמש הופצה תמונתו בכלי התקשורת השונים באירופה, בידי משטרת צרפת. לצידה נכתב: "אם יש בידיכם מידע שיעזור באיתורו צרו קשר באופן מיידי, אל תנסו להתערב בעצמכם בנושא".

תגיות:מחבליםצרפתטרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה