חדשות יהדות

למה פרץ הרב שטיינמן תוך כדי שיחה בבכי?

תוך כדי שיחה, נזכר לפתע גדול הדור בטבח הנורא שאירע לפני כשנה – וכשדמעות זולגות מעיניו, אמר בקול בוכים: "בימים אלו לפני שנה רצחו הגויים כמה יהודים בירושלים בהר נוף... אוי וויי וויי.. ועוד יהודים נרצחו...". החברותא שלו: "הרב הוא ליבן של ישראל, מרגיש בצערן של המשפחות השכולות"

אא

בשיחה שמסר לאחרונה הרב משה יהודה שניידר, מי שמשמש כחברותא של גדול הדור הרב שטיינמן שליט"א, סיפר הלה כי תוך כדי שיחה נתכרכמו לפתע פניו של הרב והוא החל לבכות.

"הרב אמר בקול בכי: 'בימים אלו לפני שנה רצחו הגויים כמה יהודים בירושלים בהר נוף... אוי וויי וויי.. ועוד יהודים נרצחו... אוי וויי וויי...', ונאנח עד מאד", תיאר החברותא.

עוד הוסיף הרב שניידר וקרא לגדול הדור "לבן של ישראל", כפי שהרמב"ם כותב את הביטוי "לב כל ישראל". עוד הוסיף, כמה הוא מרגיש בעצמו את הצער הנורא של המשפחות השכולות, מהאסונות הנוראיים, וכמה יש ללמוד זאת ממנו.

גדול הדור הרב שטיינמן שליט"א (צילום: יעקב נחומי / פלאש 90)גדול הדור הרב שטיינמן שליט"א (צילום: יעקב נחומי / פלאש 90)

בהמשך השיחה, סיפר הרב שניידר גם על שאלה מעניינת שנשאל הרב לאחרונה, בנוגע לזוג שיש להם שם זהה, שיש שנותנים לשני המינים, ובפרט בדורנו, כמו "שמחה" – האם על מי מהם להחליפו?

בתגובה לכך, השיב הרב כי "אם כלה וחמותה הקפיד רבי יהודה החסיד שלא יקראו בשם אחד, קל וחומר החתן עצמו", ואף המחיש כי אם ייכנס אורח אל הבית ויקרא בשם "שמחה" – לא יידעו בני הזוג למי כוונתו, ולכן צריך לשנות, אבל אם לאחד מבני הזוג יש גם שם שני – אפשר להקל.

תגיות:הרב שטיינמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה