חדשות בעולם

זעם על נתניהו לאחר שהביע את מחויבותו לרפורמים בישראל

סערה בקרב הציבור האורתודוכסי: נתניהו הביע מחויבות לתמיכה ברפורמים בישראל

אא

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר אתמול (ג') בכנס השנתי של הפדרציות היהודיות בצפון אמריקה, כי הוא מחויב לתנועה הרפורמית בישראל. "אני מתחייב שהרפורמים ירגישו בבית בישראל. בפעם הראשונה, ממשלת ישראל והסוכנות היהודית ישקיעו ויחזקו את הקהילות הרפורמיות והקונסרבטיביות במדינה". עוד הוסיף: "מיניתי את מזכיר הממשלה, אביחי מנדלבליט, לפתוח דיון בין הזרמים הדתיים ביהדות, כדי שישבו יחד וידונו בבעיות ובפתרונות. כל יהודי צריך להרגיש שהכותל שייך לו וכל יהודי צריך להרגיש רצוי בישראל".

הצהרת האמון של נתניהו לרפורמים חוללה סערה בקרב הציבור האורתודוכסי בארץ ובחו"ל. יושב ראש ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, הגיב לדברי נתניהו: "הרפורמים תוקעים סכין בתורת ישראל. מה שנתניהו אמר חמור מאוד, ונדרוש הבהרות כשישוב לארץ".

(צילום: Haim Zach / GPO)(צילום: Haim Zach / GPO)

שר הבריאות, ח"כ יעקב ליצמן, אמר: "דברי רה"מ בעד הרפורמים פוגעים בנו, ונוגדים במפורש את ההסכם הקואליציוני שנחתם איתנו. לאורך הדורות ידענו כי הרפורמים והקונסרבטיבים קורעים את העם היהודי ואסור לתת יד לפגיעה בתורת ישראל. חבל שראש הממשלה נתן להם ביטוי, ונעשה הכל שהתחייבותו זו לא תקוים".

סגן שר החינוך, ח"כ מאיר פרוש, אמר: "מדובר בדברים חמורים, הפוגעים ביהדות החרדית בעולם כולו. הרפורמים הובילו להתבוללות והכחדה של רבבות יהודים בארה"ב, וכי את כל זה מבקש עתה נתניהו להביא ארצה?"

חוגים רבניים הגיבו ואמרו כי: "התנועה הרפורמית איבדה לעם ישראל באמצעות ההתבוללות הרבה יותר יהודים מאשר כל צוררי ישראל יחד. הרי רק לפני כשבועיים פורסם סקר שערכה התנועה הרפורמית בארה"ב, ממנה עולה כי 80 אחוז מחבריה התבוללו בין העמים. האם נתניהו נותן יד לפגיעה בסוד קיומו של העם היהודי?"

יו"ר סיעת ש"ס, ח"כ יואב בן צור הגיב לדברים: "עמדת היהדות הנאמנה בנוגע לתנועה הרפורמית ידועה והיא מתנגדת לדרכה מכל וכל. עמדה זו לא תשתנה".

תגיות:ביבי נתניהורפורמה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה