חדשות בארץ

כביש חדש בכניסה לירושלים ייקרא על שמו של הרב עובדיה זצ"ל

לאור החלטה שהתקבלה בנושא, צפויה בקרוב להתחיל סלילתו של כביש חדש, שיהווה כניסה חדשה לבירה. הכביש ייקרא על שמו של הרב עובדיה יוסף זצ"ל, ועלותו מוערכת בכ-1.5 מיליארד שקלים

אא

כניסה חדשה לירושלים: בקרוב צפויה להתחיל סלילתו של כביש חדש, שיהווה כניסה חדשה לירושלים וייקרא על שמו של מרן זצ"ל.

מדובר בכביש מספר 16, שצפוי להתחבר מכביש מספר 1 (ירושלים-תל אביב), לשכונות המערביות והדרומיות שבבירה. אורכו של הכביש נאמד בכחמישה קילומטרים, ומשך העבודות מתוכנן לארבע שנים.

בתוך כך, העבודות לסלילת הכניסה החדשה, צפויות לכלול כרייה של שתי מנהרות, תחת השכונות הר נוף ויפה נוף, ובנייה של שלושה מחלפים: בכביש אחד – באזור מוצא, בנחל רבידה – אזור גבעת שאול וברחוב בייט בירושלים.

(צילום: יוסי זמיר / פלאש 90)(צילום: יוסי זמיר / פלאש 90)

תחילתה של הבנייה צפויה לצאת לדרכה עד סוף הרבעון הראשון של 2016, ועלותה מוערכת בכ-1.5 מיליארד שקלים. כמו כן, לאור החלטה שהתקבלה כבר בשנת 2014, הוחלט כי ייקרא על שמו של מרן פוסק הדור, הרב עובדיה יוסף זצ"ל.

כעת עמלים בועדת המכרזים הבין-משרדית של משרד האוצר והתחבורה על מציאת הזכיין שיקיים את המכרז, ועד כה התקבלו במשרד שש הצעות, מצד שישה זכיינים שונים.

שר התחבורה ישראל כץ, ציין כי הכביש החדש צפוי לשפר באופן משמעותי את הנגישות לירושלים ולהוות כניסה מרכזית נוספת לבירה מכיוון מערב. בנוסף הוא צפוי לחסוך שעות נהיגה ולסייע בשיפור איכות הסביבה, כיוון שהוא עתיד לצמצם את זיהום האוויר שנפלט ממנועי כלי הרכב. גם שר האוצר, משה כחלון התבטא בנושא, ואמר שהפרויקט "מהווה נדבך נוסף בשיפור איכות החיים של אזרחי מדינת ישראל".

תגיות:כבישירושליםהרב עובדיה יוסף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה