חדשות בעולם

מפתיע: סקר קובע כי 77% מיהודי העולם מרגישים בטוחים

עוד קובע הסקר, כי העימות עם הפלסטינים לא מטריד את מרביתם, וכי הלכידות הקהילתית שלהם חשובה להם יותר מהקשר עם ישראל. 10% מהנשאלים אף טענו כי הם חשים בטחון אישי רב יותר לאחרונה

אא

ממצאי מחקר על יהודי התפוצות מצליחים להפתיע: בסקר שנערך לאחרונה בקרב ראשי קהילות יהודיות, במקומות שונים בעולם, התגלו ממצאים מפתיעים בקשר שבין יהודי ישראל והתפוצות, תחושת הביטחון שלהם וכן נושא ההתבוללות.

הסקר, מתפרסם לאור כנס התאגדות המרכזים הקהילתיים היהודים (JCC GLOBAL)  שצפוי להתקיים בשבוע הבא בבירה. הוא עוסק בעיקרו בהשפעת המצב הביטחוני בישראל על יהודי התפוצות, וממצאיו מפתיעים: כך למשך, 77% אחוז מן הנשאלים דיווחו כי אינם חשים מאוימים באזור מדוריהם בתפוצות בעשור האחרון, ביניהם גם 56% מיהודי אירופה. לעומתם, 21% דיווחו כי אינם חשים בטחון, זאת לנוכח התגברות האנטישמיות, הגינויים כלפי ישראל, פשיעה מקומית, בעיית המהגרים באירופה והמצב הכלכלי.

כמו כן, נשאלו כיצד השפיעו עליהם המאורעות האחרונים בארץ של מתקפות הטרור. גם כאן התשובות היו מפתיעות: מרבית הנשאלים, 46% מהם ליתר דיוק, דיווחו כי אינם חשים שהמצב משפיע על תחושת הביטחון שלהם בקהילה, ואילו רק 35%  דיווחו כי תחושת הביטחון שלהם נפגעה. לעומתם, דווקא 10% דיווחו כי הם חשים בטחון אישי רב יותר בתקופה האחרונה.

בתוך כך, נתבקשו הנשאלים לדרג את האתגרים העומדים לדעתם בפני יהודי התפוצות בעת הנוכחית. הממצאים מראים, כי בראש האתגרים עומד לדעתם אתגר הלכידות הקהילתית, שנמצא חשוב עבורם אפילו יותר מהקשר עם ישראל ומהמאבק בהתבוללות ובאנטישמיות.

בנוסף, הצהיר הרוב המוחלט של הנשאלים, כי הוא חש סולידריות ומחויבות כלפי יהודים בקהילות שונות אחרות ברחבי העולם, הבאים לידי ביטוי בנכונות לסייע בשעת צרה.

תגיות:התבוללותיהודים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה