חדשות בארץ

זעזוע בערוץ 2: תלמידים חילוניים למדו את "תפילת הדרך"

אמש דיווחה בזעזוע עמוק כתבת ערוץ 2, כי תלמידים בהוד השרון לומדים לקרוא את תפילת הדרך, כחלק מלימודי בטיחות בדרכים. לטענתה, התלמידים "לומדים לסמוך על תפילות לאלוקים, במקום על עצמם"

אא

"שערוריה"- תלמידים לומדים קצת יידישקייט: לאחרונה גילתה כתבת ערוץ 2, יעל אודם, כי תלמידים בהוד השרון, אשר לומדים בבית ספר חילוני בעיר, לומדים לקרוא ולשיר את תפילת הדרך. זאת, כחלק מחומר לימודי בנושא בטיחות בדרכים.

אודם המזועזעת, מיהרה לדווח על ה"מחדל השערורייתי", בידיעה שפרסמה. הידיעה, נפתחה במשפט הציני: "לעצור, להתפלל, לחצות", ולאחר מכן חשפה אודם את ממצאיה, הנוגעים לבית ספר בהוד השרון, אשר מלמד את התלמידים להתפלל את תפילת הדרך - זאת כחלק מהלימודים על בטיחות בדרכים.

בכתבתה דיווחה הכתבת, כי "ביום בו צוין בישראל יום הבטיחות בדרכים, נחשף כי בבית ספר בהוד השרון לומדים התלמידים אודות זהירות בדרכים - בדרכים לא מאוד שגרתיות. הורים לתלמידים בבית הספר היסודי הממלכתי 'מגן' בעיר, גילו כי שעתיים מתוך כלל השעות בהם לומדים ילדיהם על זהירות בדרכים, הם לומדים למעשה על תפילת הדרך".

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)

עוד נכתב בידיעה, כי "במערכת השעות נכתב כי מטרת השיעור היא שהתלמיד 'יכיר את תפילת הדרך המקורית והשיר 'תפילת הדרך שלי', יבין את משמעותם וההבדל ביניהם'", וכן ש"מורים מבית הספר הופתעו לגלות שזהו התוכן הנלמד בשיעורי בטיחות בדרכים - ולא כללים הנחוצים על מנת לסייע לתלמידים לחצות כביש בבטחה בדרך הביתה".

לאחר מכן, הוסיפה אודם בעוקצנות בלתי מוסתרת: "נראה כי מחומר הלימוד התלמידים לומדים לסמוך על תפילות לאלוקים במקום על עצמם ועל כללי בטיחות בסיסיים ועל הידע שהם אמורים לרכוש בנושא".

עיריית הוד השרון, שהגיבה לדברים עבור ערוץ 2, הביעה דווקא תמיכה בלימוד מסוג זה. לדבריהם, מדובר בחלק מתכנית הלימודים של משרד החינוך, והם אף הדגישו כי חשוב ללמוד על תפילת הדרך, מכיוון שהתפילה מופיעה במגוון מסגרות של תחבורה ציבורית - כמו באוטובוסים.

גם משרד החינוך פרסם את תגובתו על כך, בה נטען כי מדובר במערכי שיעור שאושרו והומלצו על ידם.

תגיות:תפילת הדרך

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה