חדשות בעולם

צפו: קטע וידאו מהתרסקות המטוס הרוסי בסיני

מטוס נוסעים רוסי, ובו 224 בני אדם, התרסק לפני כיומיים באזור סיני. לרוע המזל, מדובר באזור בו נערכים קרבות בין הצבא לחמושים מוסלמים. ככל הנראה, רוב הנוסעים נהרגו. דאע"ש לקחו אחריות להפלת המטוס, אולם גורמים מצריים טוענים כי מדובר בתקלה

אא

אסון אווירי בסיני: לפני כיומיים התרסק מטוס נוסעים רוסי בצפון סיני, דרומית לאל-עריש, באזור שבו נערכים קרבות בין צבא מצריים לחמושים מוסלמים. על סיפונו של המטוס היו 224 בני אדם, בהם נוסעים ואנשי צוות. מדובר במטוס מדגם איירבוס A-321 של חברת התעופה הרוסית 'מטרו ג'ט', שבעבר נקראה קולביה.

עד כה, נסיעות ההתרסקות אינן ברורות דיין עדיין, אולם דעא"ש מיהרו לקחת אחריות על הפלת המטוס. בניגוד לכך, גורמים מצריים טוענים כי המטוס לא הופל, אלא מדובר בתקלה טכנית, שהטייס אף דיווח עליה לפני ההתרסקות, וכן סוכנות הידיעות רויטרס ציטטה גורמי ביטחון במצרים שאמרו כי אין סימנים לכך שהמטוס הופל. גם לפי גורמים במצרים הטייס דיווח למגדל הפיקוח כי אירעה תקלה טכנית טרם ההתרסקות. שר התעופה האזרחית של מצרים טוען כי עדיין מוקדם לקבוע את סיבת ההתרסקות.

מניתוח נתוני הראדר של המטוס, עולה כי לפני שאבד הקשר עימו הוא טס במהירות של כ-400 קשר לשעה (740 קמ"ש), ואז בשנייה אחת צנח ל-93 קשר לשעה (172 קמ"ש), ובשלב זה גם אבד הקשר עם המטוס.

עד כה, נמצאה הקופסה השחורה של המטוס, אולם לא ידוע אם יש ניצולים וההערכה היא שרוב הנוסעים נהרגו. ממשרד החוץ הישראלי נמסר, כי לא ידוע עדיין על ישראלים שהיו במטוס, ולא הגיעו פניות ממשפחות לחדר המצב, אולם למרות זאת, משרד החוץ והשגרירות ברוסיה ממשיכים בבדיקה.במקביל, נמשך פינוי הגופות מן השטח. ישראל הציעה למצרים ולרוסיה סיוע ככל שיידרש, גם בחילוץ הגופות, אך הן השיבו בשלילה להצעה וטענו שאין כל צורך.

בהודעה מטעם ממשלת מצרים, נמסר כי "המטוס המריא בשעה 05:58 שעון קהיר משדה התעופה בשארם א-שייח לכיוון סנט פטרסבורג. בשעה 06:20 המטוס נעלם ממסכי המכ"ם. מטוס של צבא מצרים קלט את שברי המטוס בקרבת הכפר אל-חסנה באזור הררי".

בינתיים, פתחה רוסיה בחקירה בנוגע להתרסקות המטוס, והיא אף בודקת "הפרת חוקי טיסה והכנה לקראתה".

תגיות:מטוסדאע"שרוסיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה