חדשות בארץ

האם בקרוב יתקיים משט חדש לעזה, שיכלול נשים בלבד?

מארגני המשט לעזה שהתקיים בשנה שעברה, מאיימים כעת על תכנונו של משט חדש בשנה הבאה, והפעם: בסירה שתאויש בידי נשים בלבד. בכך, הם מתכננים לדבריהם לפרוץ את המצור הימי על עזה

אא

בכינוס ראשון שהתקיים אמש בברצלונה, בו השתתפו מארגני המשט לעזה שהתקיים בקיץ האחרון, הוחלט על דרך פעולה חדשה במשט הבא: סירה שתאויש בידי נשים בלבד. עוד סוכם, כי המשט הבא יתקיים בשנת 2017, ובו ישתתפו מאות פעילים, שישוטו על גבי ספינה גדולה.

כזכור, המשט הראשון לעזה התקיים בשנת 2010, ויצא מטורקיה לכיוון רצועת עזה. מטרת המשתתפים, היתה לדבריהם לשבור את הסגר על הרצועה ולהעביר ציוד אלמנטרי לתושבי הרצועה. ישראל התנגדה לכך וטענה כי מצבם ההומניטרי של התושבים בעזה טוב, והציעה להעביר את הציוד בעצמה לאחר בדיקתו – אולם מארגני המשט סרבו, וחברי המשט גורשו על ידי לוחמי שייטת 13, חלקם בעימות אלים.

(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)

כשנה מאוחר יותר, יצא משט נוסף מיוון, מצומצם בהיקפו, שנעצר אף הוא בידי חיל הים, וחבריו גורשו מהארץ. ובסוף יוני האחרון, בתום משט שארך שלושה חודשים, הגיעו חברי המשט השלישי לעזה, שם פשטו על הספינה לוחמי שייטת 13 וגררו אותה לנמל אשדוד. משם, גורשו חברי המשט מישראל.

תגיות:משטעזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה