חדשות בארץ

בגלל הגשם: שוב אלפי אנשים מנותקים מחשמל

הבוקר הודיעה חברת החשמל כי "כל הלקוחות מאירוע הסערה חוברו לרשת", לאחר שבמשך יותר מ-48 שעות סבלו יותר מ-60 אלף בתי אב בישראל מהפסקת חשמל. אלא שנכון לעכשיו, למעלה מ-15 אלף איש, מנותקים שוב מחשמל ברחבי הארץ, זאת לאחר שמספר קווי מתח גבוה נפגעו מהגשמים

אא

הסערה חוזרת, תרתי משמע: מטח גשמים ושטפונות שהחל היום (רביעי) בשעות הצהריים, הוביל לפגיעה במספר קווי מתח, שגרמו לניתוקי חשמל מחדש, שממנה סובלים בשעה זו לפי הערכה, כ- 15,000 תושבים לפחות.

הניתוקים, נרשמו בעיקר באזור השרון, הקריות והמרכז. צוותים של חברת החשמל, מטפלים בשעה זו בתיקון המפגעים, למען השבת הסדר על כנו והחזרת אספקת החשמל. בחברה הסבירו כי "מדובר במצב דינמי ומשתנה", וכי לא ידוע כעת מה הצפי לתיקון כל התקלות. עוד הוסיפו, כי "כל הלקוחות המופסקים מעל 24 שעות חוברו. חברת החשמל ממשיכה לעבוד במתכונת חרום".

הפסקת החשמל והתקלות המטופלות בשעה זו, הינם עוגמת נפש נוספת, על רקע הפסקות חשמל ארוכות מהן סבלו למעלה מ-60 אלף בתי אב ברחבי הארץ, במשך שלושת הימים האחרונים, בהם גם זקנים וילדים. רק הבוקר, הכריזו בחברת החשמל כי "כל הלקוחות מאירוע הסערה חוברו לרשת". זאת, למרות שעדיין נמצאים בעלטה תושבי קיבוץ 'רמת הכובש', שבדרום השרון.

(צילום: בן קלמר / פלאש 90)(צילום: בן קלמר / פלאש 90)

בתגובה לכך, אמרה חברת הכנסת קרין אלהרר, יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, כי "מדובר בביזוי הציבור וביזוי כנסת ישראל אחרי ההבטחות שניתנו אתמול". עוד הוסיפה כי "אתמול בדיון הבטיח מנכ"ל חברת החשמל להעביר נתונים מדויקים בכל בוקר לוועדה לביקורת על מספר המנותקים ומצבם. הנתונים לא הגיעו עד שעה זו ואנו עדים למספר רב של מנותקים חדשים. בושה וחרפה לחברת חשמל. לא רק שהטיפול לא הסתיים, אלא המשבר העמיק והטיפול לא נראה באופק".

גם התושבים, זועמים על הכשל המתמשך. "רק אתמול, אחרי הפסקה של 37 שעות, עשינו קנייה גדולה של אוכל במקום כל מה שנרקב במקרר ונזרק, וכבר עכשיו מתחילה עוד הפסקה", אמר תושב רעננה לחדשות 2 Online. "אלוהים יודע מתי זה ייגמר, אנחנו מקווים שלא ניכנס לעוד לופ כזה".

בדומה לכך, גם שי פרץ, מנהל סופר במושב בני ציון, חש בנזק הכבד הנגרם לו בעקבות המצב. פרץ. סיפר לחדשות 2 Online כי רק היום בשעה חמש וחצי בבוקר חזר החשמל. "החזרנו את הגנרטור למשכיר אחרי שלושה ימים, ועכשיו קיבלנו הודעה שקו מתח נפל ולא ברור מתי החשמל יחזור", הוסיף.

עצים קרסו וגרמו נזקים (צילום: בן קלמר / פלאש 90)עצים קרסו וגרמו נזקים (צילום: בן קלמר / פלאש 90)

במקביל, אזרחים הפונים בשעה זו למוקד 103 של חברת החשמל שומעים את ההודעה המוקלטת הבאה: "חברת החשמל פועלת ללא לאות להחזרת החשמל ללקוחות המנותקים בעקבות פגעי הסערה העזה. אנו מתנצלים בפני לקוחותינו ומעדכנים כי הצפי להחזרת החשמל הוא עד שעות הערב".

מחברת החשמל נמסר בתגובה כי: "בהודעה שפורסמה הבוקר צוין כי עדיין קיימים קשיים ברמת הכובש. בשלב זה המתח חזר אך עבודות חיבור הבתים יימשכו עוד מספר שעות. יש לציין שהרשת כולה שוקמה אך ברחבי אזור השרון עדיין קיימים מקרים בודדים של ניתוקים בבתים פרטיים בכמה מושבים".

תגיות:הפסקת חשמלגשם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה