חדשות בארץ

צה"ל נלחם למנוע שמועות על זהות קורבנות – דרך וואטסאפ

בניסיון להילחם בתופעה הכאובה של הפצת זהות קורבנות בפיגועים דרך הניידים, החליטו בצה"ל להצטרף לקבוצות וואטסאפ שונות, כדי למנוע מהם להגיע למשפחות. "זו טראומה למשפחה... אנחנו כחברה חייבים לעצור את התופעה הזו”, אומר ראש ענף נפגעים בצה"ל

אא

בצה"ל מנסים כבר זמן רב להילחם בתופעה הכאובה, של הפצת זהות הקורבנות בזמני פיגועים, דקות לאחר התרחשותם, וזאת לדאבון הלב, עוד לפני שמספיקים בארגון לבשר למשפחות על מות יקיריהן.

כחלק מכך, החליטו לאחרונה במערך הנפגעים של צה"ל, להצטרף לקבוצות וואטסאפ שמפיצות הודעות על פיגועים – במטרה למנוע מגל השמועות להגיע לאוזני משפחות החיילים שמוזכרים בהודעות, כך מדווח נועם אמיר במעריב.

בדרך זו, יוכלו אנשי החמ"ל של המערך לעקוב אחר קבוצות הוואטס-אפ האמורות, כשהמטרה היא לזהות את המידע שמופץ וליצור קשר עם החייל שמוזכר ועם משפחתו.

בראיון שהעניק סא”ל יורם חסון, ראש ענף נפגעים וקציני ערים בצה”ל, ל'מעריב־השבוע', התבטא חסון ואמר כי “נושא הווטסאפים הוא מורכב ומאתגר. בפיגוע בבאר שבע, שבו נהרג עומרי לוי ז”ל, זה כבר הגיע לשיא. לא רק שפרסמו את שמו, גם הפיצו את תמונתו. אתה רואה באחת הקבוצות את השם והתמונה ומבין שתוך דקות זה יגיע למשפחתו".

לדבריו, כניסת צה”ל לווטסאפ נועדה בדיוק למצב כזה. “אנחנו לא יכולים להשתיק את הווטסאפ ולא מתעלמים מהמציאות”, הוא אומר, “אלא רק מנסים להתמודד איתה בצורה טובה יותר".

בסיום דבריו, מבקש חסון לשלוח מסר לכל מפיצי השמועות בקבוצות הווטסאפ, ואומר: “תשימו את עצמכם במקום המשפחות שצריכות לקבל את ההודעה. תחשבו שזו אמא שלכם או האח הקטן שלכם שמקבל עכשיו בטלפון שלו בשורת איוב, עם תמונה. תשימו עצמכם במקומם ותנסו להבין את הנזק. זו טראומה למשפחה גם בלי ההודעה המוקדמת בוואטסאפ, החיים נהרסו, ואנחנו בהפצת ההודעות האלה גורמים להם עוד סבל. אנחנו כחברה חייבים לעצור את התופעה הזו”.

תגיות:וואטסאפצה"לקורבנות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה