חדשות בארץ

"לא הצלחנו להציל את ספרי התורה שעלו בלהבות"

עצוב: בית הכנסת "פועלי צדק" בניו ג'רזי שבארצות הברית, שימש כמבנה היסטורי בעל חשיבות דתית עמוקה. ביום שישי האחרון, עלה בלהבות, יחד עם כל ספרי התורה, ונשרף עד היסוד. סיבת הדליקה עדיין לא ידועה. רב בית הכנסת: "מדובר בקרוב למאה שנים שנמחקו בבת אחת"

אא

ביום שישי האחרון, עלה בלהבות בית הכנסת "פועלי צדק", הממוקם בעיר ניו ברונסוויק שבמדינת ניו ג'רזי בארצות הברית. בית הכנסת, שעמד על תילו למעלה ממאה שנה, שימש כמבנה בעל חשיבות דתית והיסטורית עמוקה, ולדאבון הלב, יחד איתו נשרפו גם ספרי התורה שהיו טמונים בארון הקודש שהיה בו.

מחקירה ראשונית, עולה כי בשעות אחר הצהריים, של יום שישי האחרון, החל בית הכנסת לבעור, כשנסיבות הדליקה עדיין נבדקות, ובשלב זה למעשה אינן ידועות עדיין. כוחות הכיבוי הגיעו למקום, וניסו להציל את המבנה הקדוש, אולם זה הספיק להישרף כליל, וכל שנותר להם הוא רק לכבות את האש שבערה בו. לטענתם של כוחות הכיבוי, העדכון על הדליקה שפרצה - הגיע בשלב מאוחר מדי, כשכבר לא ניתן היה להציל את המקום.

"וכל בית ישראל יבכו את השריפה", התבטא הבוקר (שני) הרב אברהם מייקוף, רב בית הכנסת, בעיתון החרדי 'המבשר'. "לא ניתן לתאר את ההרגשה האיומה, מלבד עצם בית הכנסת שעלה באש עם ספרי התורה שבארון הקודש, מדובר בקרוב למאה שנים שנמחקו בבת אחת, בית הכנסת שספוג עם תפילות של יהודים שהתפללו כאן מאה שנה בקירוב, זה אסון בקנה מידה שלא ניתן לתאר גם אם נרצה", אמר.

בהמשך, סיפר הרב על הדקות הקשות בהן ניסה להציל את ספרי התורה אך הבין כי הדבר כבר לא יצלח. "הוזעקתי לבית הכנסת מיד כאשר פרצה האש, הקומה העליונה כבר עלתה בלהבות ולא היה ניתן להיכנס פנימה בכדי להציל את ספרי התורה, רצתי לקומה התחתונה והוצאתי לפחות את ספר התורה שהיה בקומה התחתונה. הבניין נשרף כליל ונותרה רק המעטפת החיצונית של הבניין, ועדיין איננו יודעים אם נוכל לבנותו מחדש או שנאלץ להרוס הכל", סיפר בכאב.

תגיות:בית הכנסתספרי תורהארה"ב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה