מעניין

אהוב הקהל של אופרה ווינפרי: ילד יהודי בן 13

מהי דת, ואיך היא באה לידי ביטוי בחיי אנשים מאמינים? את השאלה הזו שואלת כוכבת הטלוויזיה האמריקנית, במסגרת סדרת תוכניות ריאליטי על 'אמונה'. אז מיהו הילד היהודי בן ה-13, שהופיע בתכניתה והצליח לזכות באהדת הקהל?

אא

קרוב ל-35 מאמינים בני דתות שונות - השתתפו בסדרה הדוקו-ריאלית 'אמונה', אותה הפיקה כוכבת הטלוויזיה האמריקנית: אופרה ווינפרי. לדברי ווינפרי, מטרתה העיקרית של הסדרה היא לאפשר חיבור בין מאמינים. "הייעוד שלי הוא לשתף רעיונות דרך הסיפורים שמובאים בסדרה", ציינה. על המתמודדים בסדרה להתחבט מול שאלות של אמונה ושילובה בחיי היום יום שלהם. 

ביניהם בלט גם ילד יהודי חסידי בן 13 מבודפשט, הונגריה - מנדי הורוביץ שמו, שאפשר לקהל הצצה קטנה אל היום המיוחד בחייו - יום בר המצווה. המצלמה נכנסת אל חדרו של מנדי ביחד עם ילדים ספורים, ככל הנראה אחיו, בשעת בוקר מוקדמת. "מזל טוב, מזל טוב", הם מריעים לקראתו בשמחה. 

אז מתחיל הקריין לתאר לאוזני מיליוני צופים - רובם המוחץ אינם יהודים - מדוע היום הזה הוא יום כל כך מיוחד עבור מנדי. "טקס בר המצווה הוא טקס שמציין מעבר מילדות לבגרות", אומר מנדי והקריין מוסיף: "על פי היהדות, זהו הזמן של מנדי לחשוב יותר לעומק על משמעות החיים ועל המקום שלו בתוכם".

מנדי הורוויץ (צילום: Belief מתוך Own)מנדי הורוויץ (צילום: Belief מתוך Own)

"עכשיו, משהפכתי לבוגר - אני צריך לשאול שאלות על כל מיני דברים שאני פוגש בדרכי", אמר מנדי בחיוך. "למה השמיים כחולים? למה הדשא ירוק? האם ה' הוא אדם בא בימים עם זקן? ועוד". מצדה השני של העדשה, עומד אביו של מנדי - אף הוא חלק מהסדרה. "אני אוהב את הדרך שבה מנדי מקשה קושיות על העולם", אומר אביו. "להקשות קושיות זהו לב ליבה של היהדות".

תגיות:מעניין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה