חדשות בארץ

הלווייתו של הצעיר שנחשד כמחבל ונורה בטעות – תתקיים בשעה 15.00 בתל אביב

הלווייתו של שמחה חודדטוב, הצעיר בן ה-28 שנחשד כמחבל, ונורה למוות בסוף השבוע האחרון בידי חייל צה"ל, תתקיים היום בשעה 15.00, ותצא מבית העלמין הירקון בתל אביב. זאת לאחר שבני משפחתו הגיעו מחו"ל, כדי לחלוק לו כבוד אחרון

אא

שמחה חודדטוב, הצעיר שנהרג בסוף השבוע בטעות אנוש, לאחר שזוהה כמחבל – ייקבר היום בשעה 15.00 בבית העלמין הירקון שבתל אביב. זאת לאחר שבני משפחתו של חודדטוב הגיעו ארצה מדגסטן במיוחד כדי להשתתף בהלווייתו.

חודדטוב, עלה לישראל מדגסטן, ונחשב בוגר ישיבת "דבר ירושלים" בהר נוף, שם למד קודם לכן. הוא אף שירת בצה"ל בגדוד החרדי נצח יהודה, ולאחר שחרורו שימש כמאבטח בגן ילדים.

רבו של חודדטוב, הרב יואל שוורץ, שאף היה ממקימי הגדוד החרדי, שימש במקביל כרב בישיבה בה למד והכיר אותו. הוא תיאר את חודדטוב כ"בחור עדין, שקט ומופנם שאין שום סירכא שאפשר לתלות בו".

כזכור, רצף של טעויות שהתרחש, שהוביל למותו של חודדטוב – שנחשד בטעות כמחבל, לאחר שככל הנראה חשד בחיילים שהם מחבלים. ונורה למוות על ידי שני חיילי צה"ל.

זירת הפיגוע (צילום: הדס פרוש / פלאש 90)זירת הפיגוע (צילום: הדס פרוש / פלאש 90)

מחקירת המקרה עלה עד כה, כי החיילים, שנשלחו לתגבר את האבטחה בתחבורה הציבורית בירושלים, ניסו לעלות על אחד האוטובוסים בעיר, באזור רחוב ירמיהו, כשהם חמושים ולבושים במדי צה"ל. אולם אז ניגש אליהם חודדטוב, וביקש מהם להוציא תעודת זהות ולהזדהות. בתגובה, ביקש אחד החיילים מחודדטוב, שעורר את חשדם בהתנהגותו – שיזדהה בעצמו עם תעודת זהות. הלה סירב, ובין השניים התפרץ עימות, במהלכו ניסה גם החייל השני להיאבק עם חודדטוב, שבשלב כלשהו אף ניסה לחטוף את נשקו של אחד מהם. בשלב זה, ירה בו אחד החיילים, שחשב אותו בטעות למחבל, והרג אותו במקום. לפי עדויות, נראה שחודדטוב נורה אף מנשק נוסף של מאבטחים שהיו במקום.

יהודה משי זהב, יו"ר זק"א, גולל את השתלשלות האירוע: "מה שאני מבין הוא שהבחור ירד מהאוטובוס ונתקל בשני חיילים וכל אחד רצה לזהות את השני. לבחור לא היה נשק. אני מניח שהתפתח נושא של אגו וכבוד וכאן החלה קטטה במשך כמה דקות שכללה עימות פיזי ומילולי. אני לא יודע האם הוא צעק דאע"ש. נהג האוטובוס ניסה לנטרלו באמצעות שוקר חשמלי ואז הגיע מאבטח שלא שמע את הרקע לסיפור וירה בו ראשון וכנראה שאחר כך אחרים ירו בו. מה שבטוח מדובר בטעות על טעות, בטוח שלא היה לו סכין, היו מספיק אנשים וניתן היה להשתלט עליו פיזית ובוודאי שלא היה צריך לירות בו בפלג גופו העליון".

לאחר מותו של חודדטוב, נערך דיון על נתיחת גופתו, כפי שביקשה המשטרה מבית המשפט לאפשר. זאת, על מנת לקבוע איזה כדור הרג אותו, בכדי להשתמש בממצאים על מנת למצות את הדין עם המעורבים בירי.

בארגון זק"א התנגדו לנתיחה, אולם הסכימו לנתיחה מקומית, ונאבקו בסיוע המחלקה המשפטית שלהם מול המשטרה בנושא, בטענה שסיבת המוות ידועה לכל, והיא כי חודדטוב נהרג מירי המאבטחים של מערך האבטחה. 

תגיות:פיגוע דקירהירושלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה