זוגיות ושלום בית

מחקר חדש: כך תגרמי לחמותך לאהוב אותך

מהן הטקטיקות הנפוצות שאנשים משתמשים בהם כדי לקנות את לב החם והחמות שלהם? ומהן הטקטיקות המצליחות ביותר?

אא

זוהי אחת הדילמות העתיקות ביותר: זוג מכיר, רוצה להתחתן, מוצא חן זה בעיני זו, אבל...איך קונים את ליבה של החמות?

מחקר שפורסם בכתב העת המדעי Human Nature הצליח, כך נראה, לאתר את הפורמולה המנצחת. המחקר תשאל מאות נחקרים ממוצא יווני (תרבות שבה לקשרי המשפחה ולאישור ההורים יש חשיבות רבה) וזיהה את הטקטיקות הנפוצות ביותר שבני זוג משתמשים בהם כדי להתחבב על הוריו של הצד השני.

הטקטיקה הנפוצה ביותר זכתה לכינוי: 'אני טוב לילד שלך'. בני זוג שהשתמשו בטקטיקה הזו השתדלו להראות לחם ולחמות שהם בדיוק מה שהילד שלהם היה צריך כדי להיות מאושר ולהצליח בחיים. הטקטיקה השנייה הנפוצה ביותר היא: 'לא מגיע לי שתתייחסו אלי כך' שבה בני הזוג מתעמתים עם ההורים ומנסים להוכיח שהם ראויים ליחס טוב יותר. הטקטיקה הנפוצה השלישית היא בירור: 'למה את לא אוהבת אותי?' שבמסגרתו בני זוג מנסים לגלות למה החם והחמות לא מרוצים מהם, ומנסים לגרום להם לשנות את דעתם. טקטיקות אחרות הן הימנעות בכל מחיר מעימות ישיר, איום על החם והחמות שעליהם לשפר את התנהגותם או שנכדיהם לא יבקרו אותם, ו'התיידדות', ניסיון של החתן או הכלה להתחנף לחם ולחמות באמצעות הזמנות לארוחות, רכישת מתנות וכדומה. הטקטיקה הנדירה ביותר היא זו במסגרתה החתן או הכלה מבקשים מהפרטנר שידבר על ליבם של הוריו כדי לשכנע אותם שהוא לא נפל בפח והוא מרוצה לגמרי מהזוגיות שלו.

מהן הטקטיקות היעילות ביותר? המחקר גילה שאנשים שהשתמשו בטקטיקות 'אני טוב לילד שלכם' ו'הימנעות מעימות' זכו להצלחה הגדולה ביותר במשימת ההתחבבות על הורי בן הזוג, בעוד אלו שהשתמשו בגישת ההתחנפות ושליחת הפרטנר כשתדלן זכו להצלחה המעטה ביותר. ועוד הפתעה: מסתבר שכמעט תמיד קל יותר להתחבב על החמות מאשר על החם!

תגיות:חמותכלות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה