שבת

הרב גולדשטיין: "פרויקט השבת העולמי מגיע ל-550 ערים בעולם"

הרב וורן גולדשטיין מדרום אפריקה, יוזם 'פרויקט השבת העולמי' מספר מה צפוי לקרות בשבת הקרובה ועל הדגש המיוחד שניתן לפרויקט השבת בישראל

  • ט' חשון התשע"ו
אא

הרב ד"ר וורן גולדשטיין, רבה הראשי של דרום אפריקה, הוא היוזם הראשון של רעיון 'פרויקט השבת העולמי'. "התחלנו עם זה לפני שנתיים בדרום אפריקה, והציבור התחבר מאד לרעיון", הוא מספר בריאיון מיוחד ל'הידברות'. "בשנה שעברה הפרויקט התרחב כידוע לכל העולם והתקיימו אירועי שבת ביותר מ-465 ערים. השנה אנחנו מקווים להגיע ליותר מ-550 ערים. מה שעוד מיוחד השנה הוא הדגש על ארץ ישראל. שנה שעברה לא היו כאן אירועים שקשורים לפרויקט השבת אבל השנה יהיו המון. ביום ראשון למשל נפגשתי עם ראש עירית אשקלון: הם מארגנים 14 אירועים, כולל הפרשות חלה, לימודי אבות ובנים ועונג שבת.

"בנתניה ראש העיר והרב הראשי של העיר יערכו שולחן שבת ביחד. בצפת תתקיים קבלת שבת ענקית וסעודת שבת ל-500 איש עם ראש העיר והרב הראשי. גם בשדרות תהיה סעודה ל-500 איש. לפני יומיים הייתי בבסיס חיל האוויר ברמת דוד – גם הם הצטרפו בהתלהבות גדולה מאד לפרויקט".

אחד מהאירועים אמור להיות משודר ישירות לאירוע-תאום ביוהנסבורג, עירו של הרב גולדשטיין. "ביום חמישי בערב תתקיים הפרשת חלה המונית בתל אביב עם הרבנית ימימה מזרחי – אירוע פתוח לכל. מהאירוע הזה נשדר ישירות לאירוע הפרשת החלה ביוהנסבורג, אליו צפויות להגיע 5000 נשים".

כבר בשנה שעברה היו בארץ לא מעט דיבורים ופרסומים על פרויקט השבת העולמי, אולם השנה, אומר הרב: "יש המון דברים שקוראים בשטח". בין השאר, הוא נפגש עם יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין כדי לשוחח על הפרויקט ולהחליף רעיונות.

למה הדגש הישראלי השנה?

"ארץ ישראל היא לב העם היהודי וכאן מתגוררת הקהילה היהודית הגדולה ביותר בעולם. זהו הבית הטבעי של השבת. גילינו כאן צימאון גדול לשבת ולקשר לענייני יהדות, להרגיש אחדות עם כל עם ישראל דרך שמירת השבת".

לצד הפעילות בישראל, 'פרויקט השבת העולמי' עוזר לארגן אירועי שבת במקומות רבים בעולם, מהגדולים ביותר ועד הנידחים ביותר. "קיבלנו למשל מייל מבחורה במתגוררת בעיירה קילן בטקסס – אין שם יהודים, ואין קהילה יהודית ברדיוס של 100 קילומטר ממנה. אבל היא מארגנת הפרשת חלה לכבוד השבת העולמית. יש כפרים זעירים בהודו שאני אפילו לא יודע להגות את השם שלהם, אבל גם שם יש יהודי שמצטרף לפרויקט השבת העולמית. הפרויקט חזק מאד גם בכל רחבי דרום אמריקה ואוסטרליה. אנחנו מופתעים כל הזמן משפע הפניות מהמקומות המרוחקים ביותר, שמוכחים את הקשר הטבעי בין עם ישראל והשבת".

גם בדרום אפריקה, בה התחילה היוזמה, הרב גולדשטיין צופה לראות הצלחה גדולה מתמיד. "הפרויקט גדל משנה לשנה. רוב הקהילה הצטרפה מהרגע הראשון, אבל כל שנה יש אירועים רבים יותר ומחויבות עמוקה יותר. כל שנה יש אנשים שמחליטים להתחיל לשמור שבת באופן קבוע. לפני חודשיים הייתי בחתונה, והחתן סיפר שהשבת הראשונה ששמר בחייו היתה זו של 'פרויקט שבת' לפני שנתיים. משם הוא הגיע לשמירת שבת מלאה".

תגיות:שבת עולמיתהרב וורן גולדשטייןפרויקט השבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה