חדשות בארץ

איך מיישמים את ההלכה בחיים המודרניים? הם ילמדו אתכם

אמש התקיים טקס הענקת פרס כץ, ליישום ההלכה בחיים המודרניים לשנת תשע"ה. בין הזוכים: הרב גוגנהיים - הרב הראשי לפריז, ד"ר חנה קטן – רופאת נשים ומרצה בענייני גניקולוגיה והלכה, מכון פועה לרפואה ופוריות, ומכון כת"ר לכלכלה. השר ליצמן: "אנחנו עושים הכל שמי שמגיע לבית חולים ורוצה לשמור על ההלכה -יתאפשר לו"

אא

מזה כארבעים שנה, שפרס כץ ליישום ההלכה בחיים המודרניים מוענק מדי שנה לזוכים הפועלים בתחום. גם השנה, התקיים טקס רב משתתפים, במעמד שר הבריאות והרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו שליט"א.

הזוכים בפרס, היו הרב יצחק גוגנהיים – רבה הראשי של פריז בירת צרפת, מכון פועה לרפואה ופוריות על פי ההלכה – בראשותו של הרב מנחם בורשטיין, מכון כת"ר לכלכלה על פי התורה - בראשות הרב שלמה אישון והרב יצחק בזק, וכן ד"ר חנה קטן - רופאת נשים בכירה ומרצה בענייני הלכה וגניקולוגיה, שגם עשתה היסטוריה כשהוכרזה כאישה הראשונה שזכתה בפרס.

מקבלי הפרס, נבחרו על ידי ועדת הפרס, בה חברים הרב יעקב אריאל, הרב עדין (אבן ישראל) שטיינזלץ ופרופסור מנחם בן ששון.

את הטקס הנחו אנשי התקשורת ידידיה וסיוון מאיר, ובין הנוכחים היו גם עו"ד יעקב נאמן - נשיא אוניברסיטת בר אילן, הרב פרופ' דניאל הרשקוביץ - נשיא המרכז המדעי שערי מדע ומשפט, פרופ' בנימין שרדני, סגן שר החינוך  - ח"כ מאיר פרוש, רבנים ואישי ציבור נוספים.

הרב דוד לאו, הרב הראשי לישראל, נשא דברים בכנס, בירך את הזוכים ואמר, "העולם מתקדם בצעדי ענק אך נפש האדם נשארה אותה נפש". בהמשך הוסיף כי "היום אנחנו כאן כדי להוקיר ולכבד אנשים שיודעים ליישם את ההלכה בחיים המודרניים. הזכות הגדולה שלכם לעודד ולהוסיף ולהנחיל ולחדש את הכלכלה ורפואה יחד עם היהדות. ניפגש בימים של שלווה ושנה ברוכה לכל בית ישראל".

גם השר יעקב ליצמן בירך את הזוכים, וציין לשבח את ההחלטה לערוך את הטקס בלב שכונת ארמון הנציב דווקא בעת הזו, לאחר הפיגוע הרצחני שאירע שם בשבוע שעבר. בנוסף סיפר כי באותה העת שאירע הפיגוע במלכי ישראל, שהה בבית החולים "שערי צדק". "ירדתי לחדר טראומה וראיתי כשהגיעו הפצועים כיצד נלחמו אנשי הצוות כדי להציל אותם. איזו מסירות. זה עם ישראל, אחד מציל את השני", תיאר השר.

בהמשך אף התייחס לחיבור שבין רפואה והלכה ואמר, "אנחנו עושים הכל שמי שמגיע לבית חולים ורוצה לשמור על ההלכה יתאפשר לו לשמור על ההלכה. אני מברך את הזוכים. אנחנו נלחמים היום על ארץ ישראל. אני רואה את ראש הממשלה פועל ועושה כדי להחזיר את השקט, ומקווה לימים שקטים יותר".

תגיות:ד"ר חנה קטןפוריותהלכה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה