חדשות בארץ

שערורייה: ה"מחבל" בבית הספר - התגלה כתרגיל בטחון בהפתעה

אמש החליט קצין בטחון, לבצע בהפתעה תרגיל בטחון בבית ספר לבנות, בעיר מודיעין עילית. כל זאת – מבלי לידע מראש איש מהצוות או התלמידות. בשלב כלשהו, הכריז הקב"ט ברמקול על דעת עצמו: "מחבל! יש פיגוע באחת הכיתות! כולם להיכנס מתחת לשולחנות!". התגובה: פאניקה בכל רחבי בית הספר שנרגעה רק כעבור שעות

אא

את יום האתמול בבית הספר במודיעין עילית תלמידות רבות יתקשו לשכוח עוד הרבה זמן: קב"ט בית הספר, שהינו עובד עיריה, החליט על דעת עצמו לבצע תרגיל בבית הספר, זאת ללא שעדכן מראש איש בצפוי – כולל הנהלת בית הספר, צוות המורות או התלמידות.

המקרה החמור, אירע בבית הספר החסידי "חסדי אבות", בשכונת ברכפלד שבעיר מודיעין עילית. הקב"ט נכנס לבית הספר, ופשוט החל לצעוק במערכת הכריזה "מחבל! מחבל! יש פיגוע באחת הכיתות! כולם להיכנס מתחת לשולחנות!".

בתגובה לכך, ולפי עדויות שנמסרו לאתר חרדים 10, כלל צוות המורות והבנות לקו בפאניקה והחלו להשתולל ולצרוח, ולרוץ לכל עבר בהיסטריה. חלק מן הבנות אף לקו בפאניקה קשה. "במשך זמן רב צעקתי ובכיתי יחד עם התלמידות. לא מבינה איך אפשר לעשות דבר כזה ללא הודעה מראש, וללא כל הכנה", תיארה אחת המורות. "ילדה קטנה שהייתה בסמוך אלי, נכנסה להלם, ובמשך שעה לא פצתה את פיה, רק דמעותיה שזלגו ולא הפסיקו".

בנוסף, תיארה אחת האמהות, שביתה לומדת בבית הספר, כי "קיבלתי טלפון מהילדה שלי שהתקשרה דרך שכנה, אמרה לי: 'תגיעי מהר, היה פיגוע, ניצלנו. היא הייתה מבולבלת כולה. לא ממש הבנתי אותה, הספיק לי הבערך הזה. עזבתי את הכל וטסתי לבית, שם ראיתי אותה יושבת בחדר המדרגות ובוכה. לקח לה זמן לדבר, ולי להבין מה בדיוק קרה שם".

אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: פלאש 90)אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: פלאש 90)

מאוחר יותר, התעשט הקב"ט והודיע כי המדובר היה בתרגיל, שמטרתו היתה להראות כמה קל להיכנס לשטח בית הספר כשאין מאבטח.

בתגובה למעשה, הוחלט בהנהלת בית הספר לקצר את יום הלימודים ולשחרר את התלמידות מוקדם מהרגיל, כיוון שהיו נסערות מהמתרחש, אולם גם כאן נצפה מחדל, שכן חלק מהבנות הגיעו לבית ריק – כיוון שלא היתה הודעה על כך להורים מראש.

בעירית מודיעין עלית, הגיבו על המקרה, וטענו כי הוא "מטופל", ואף שלחו היום לבית הספר נציגות מהשירות הפסיכולוגי. בנוסף, הנחו את המרוות להתקשר לתלמידות ולשאול מי מהן זקוקה לעזרה פסיכולוגית או סוציאלית.

עוד יצוין, כי בבית הספר עדיין אין מאבטח, זאת למרות המצב הביטחוני והפצרות חוזרות ונשנות של ההורים בההנהלה.

תגיות:פיגועתרגילבית הספר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה