שבת

פרויקט השבת העולמי: כך זה יקרה

בשבת הקרובה יתקיים 'פרויקט השבת העולמי' במסגרתו ישמרו שבת מיליוני יהודים ברחבי העולם – חלקם לראשונה בחייהם

  • ו' חשון התשע"ו
אא

בשבת הקרובה יתקיים 'פרויקט השבת העולמי': יהודים מכל רחבי העולם, דתיים וחילונים כאחד, ישמרו שבת וישתתפו בשלל אירועי שבת מיוחדים.

את הפרויקט יזם לפני שנתיים רבה הראשי של דרום אפריקה, הרב ד"ר וורן גולדשטיין. בשנה הראשונה, התקיים הפרויקט בדרום אפריקה בלבד, שם נערך קמפיין שמשך יהודים חילונים רבים לשמור לראשונה שבת לפי כללי ההלכה, ולהשתתף בתפילות השבת. התגובות החיוביות הנלהבות הביאו את הרב גולדשטיין להבנה שלפרויקט השבת יש פוטנציאל עולמי. בשנה שעברה, לפיכך, פרויקט השבת התקיים ברחבי העולם כולו. כמיליון יהודים מ-465 ערים ו-64 ארצות השתתפו בפרויקט השבת: בתכניות ייחודיות שהתקיימו בשבת עצמה, באפיית חלות לפני שבת, בקונצרטים של אחרי הבדלה. רבים מהם שמרו שבת בפעם הראשונה בחייהם.

יוזמי הפרויקט קיבלו שפע של סיפורים מרגשים מיהודים שהשתתפו בפרויקט: מסיפורן של נערות יהודיות מבית ספר נוצרי פרטי בארה"ב השתתפו לראשונה בחוויה יהודית כשהגיעו לאירוע אפיית חלות ועד המשפחה היהודית מפרת', אוסטרליה, שאירחה לסעודה לא רק 25 חברים לא דתיים של בנם הצעיר, אלא גם כמה חיילים ישראליים חילונים, גר צדק מדנמרק, ושלושה תרמילאים יהודים ששבו מטרק אוסטרלי מייגע. משולחן שבת באורך של חצי קילומטר ברחובות יוהנסבורג, ועד כמה עשרות יהודים שנאספו – אולי לראשונה – כדי לשמור שבת באנגולה, אפריקה.

אם בקהילות יהודיות בכל העולם פרויקט השבת יוצר התעוררות רוחנית בלתי רגילה, בישראל מקווים השנה להשיג אפקט מיוחד עוד יותר. במדינה היהודית, מקווים יוזמי 'פרויקט השבת', יהיה ניתן השנה באמת להשיג שמירת שבת ממטולה ועד אילת. 

בביקורו בארץ בקיץ האחרון, הרב גולדשטיין יצר קשרים עם רשויות מקומיות רבות שהבטיחו להירתם לפרויקט. ראשי הערים של אשקלון, אריאל, צפת, נתניה ושדרות נרתמו כולם לעניין, והציעו תמיכה בדמות פרסומות בשלטי רחוב, יחסי ציבור, ושימוש במבני ציבור. במספר ערים יקיים ראש העיר אירוח של שבת בביתו שלו. גם עירית ירושלם ועירית תל אביב הבטיחו להשתתף בפרויקט שבת. תל אביב מתכננת שולחן שבת ענק ברחובות העיר, אליו יסבו אלפי ישראלים.

פרויקט השבת, עם זאת, משקיע לא רק בערים הגדולות אלא גם במאות קהילות קטנות יותר. ארגוני מתנדבים מכל הסוגים לוקחים חלק בהכנות: תנועת הנוער הצופים, למשל, שרוב חבריה חילונים, מתכננת לשלוח 80,000 נערים ונערות לארגן סעודות שבת בשכונות בכל רחבי הארץ. גם המחלקה לתרבות תורנית במשרד החינוך, הסוכנות היהודית, וארגוני קירוב שונים, צפויים להירתם למאמצים ולוודא שישראלים רבים ככל האפשר זוכים לחוויה ייחודית ומחממת לבבות של שמירת שבת כהלכתה.

תגיות:שבת עולמיתשבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה