מעניין

מדהים: התאומים הזהים נולדו בהפרש של חודשים זה מזה

סנסציה בבריטניה: תאומים זהים שסבלו ממצוקה של בעיות דם ברחם, נאלצו להיפרד זה מזה: האחד נולד השבוע ואילו השני נשאר ברחם אמו עד לרגע בו יהיה בטוח ליילד אותו, בתקווה שזה יהיה בחודש ינואר הקרוב

לצפייה בתמונה

לחץ כאן
אא

עוד במהלך החודש התשיעי להריונה, כשהולי גורביאט (באנגלית: Holli Gorveatt) הגיעה לבית החולים לבדיקה שגרתית, נודע לה כי התאומים הזהים שהיא נושאת בקרבה סובלים מתסמונת נדירה של בעיות בדם. "הסיטואציה הייתה שתינוק אחד סבל מאנמיה כתוצאה מחוסר דם חמור, ואילו התינוק השני סבל מעודף דם", מסביר ד"ר מרטין ווקר, מנהל המחלקה לרפואת העובר, במרכז הרפואי 'אוורגרין'. לדבריו, מדובר במצב קטלני ביותר, שבמידה ואינו מטופל - הוא גובה את חייהם של התינוקות, ב-90% מן המקרים. 

הולי גרביאט, מאושפזת בבית החולים (צילום מסך, יוטיוב)הולי גרביאט, מאושפזת בבית החולים (צילום מסך, יוטיוב)

כשלחץ התאומים על צוואר הרחם גבר, נאלץ הצוות הרפואי להוציא אל אוויר העולם את התאום הראשון, כשהוא בגיל 23 שבועות. רק כדי לשבר את האוזן - תינוקות בגיל הזה אמנם מסוגלים לשרוד מחוץ לרחם, אולם זה אינו מצב אידיאלי, שכן המערכות שלהם עדיין לא התפתחו דיים. באופן כללי, האיברים שלו פרופורציונאליים, ומערכות הגוף החיוניות, מתפקדות היטב. "את התאם השני העדפנו להשאיר ברחם האם, כדי להגדיל את סיכויי ההישרדות שלו", הסביר ד"ר ווקר בראיון שנעשה עמו. "צוואר הרחם נקשר באופן ידני, על מנת למנוע את לידתו של התאום השני. כרגע הוא יוכל להישאר בבטחה ברחם, ולנוע בו בחופשיות שלא כבעבר. הולי תישאר באשפוז ובמעקב עד ליום שבו נוכל ליילד אותה, בתקווה שזה יהיה בינואר הקרוב", כך אמר הרופא. 

התאום שהגיח לאוויר העולם והופרד מאחיו, עד לחודש ינוארהתאום שהגיח לאוויר העולם והופרד מאחיו, עד לחודש ינואר

תגיות:מעניין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה