חדשות בארץ

ערביה מוסלמית ציונית: "הרשות הפלסטינית הם הטרוריסטים הכי גדולים"

בסוף השבוע שעבר, התארחה שרה זועבי, ערביה המגדירה עצמה כמוסלמית ציונית, בערוץ 10, והביעה את דעותיה באשר לגל הטרור הפוקד אותנו בימים אלה. לדבריה, דמם של הנפגעים הישראלים מהטרור הפלסטיני – נמצא בידיהם של לא אחרים מאשר חברי הכנסת הערביים, שמסיתים לטרור

אא

תכירו את הערביה, שהיא פעילת הסברה ישראלית: בסוף השבוע האחרון, התארחה בתכנית הבוקר "אורלי וגיא" בערוץ 10, שרה זועבי, ערביה, המגדירה עצמית כמוסלמית ציונית, וסיפרה בגאווה בתמיכתה בזכות העם היהודי למדינה משלו, ובלחימה שלו בטרור. "הפירוש של ציונית זה שאני מאמינה ותומכת בזכות העם היהודי במדינה משלו", מסבירה זועבי, "אחרי שהוא ספג וסבל בכל ההיסטוריה, רדיפות של רצח עם, אז מגיעה לו מדינה משלו, וזו זכות ולא חסד – לפי דעתי. וכל אחד צריך לכבד את הדעות של השני. וזו האמת שלי, וככה אני מאמינה".

אבל לא רק זועבי שותפה לדעות מסוג זה. בהמשך מציג המראיין, חגי מרוז, סרטון המתעד את בנה של שרה זועבי, מחמד זועבי, המתגייס בשנה הבאה לצה"ל. כשגם את העובדה הזאת, אגב, מתארת זועבי בגאווה, כשהיא אומרת: "בעזרת ה', כי אני מאמינה שאין אזרחות בלי נאמנות".

בסרטון, נראה הנער כשהוא עומד מול המצלמה וקורא כי "הרשות הפלסטינית הם הטרוריסטים הכי גדולים. שלשום הנערים האלו נחטפו, (כשכוונתו לשלושת הנערים שנחטפו ונרצחו לפני כשנה - גלעד שער, נפתלי פרנקל ואייל יפרח הי"ד – א.כ) מחר, זה יכול כל ערבי או ישראלי אחר. האויבים שלנו לא מפרידים בין יהודים וערבים שחיים בישראל. ואתם יודעים מה? אני גאה בזה, אני ישראלי ואני אשאר ישראלי. ישראל פה להישאר כמדינה יהודית דמוקרטית, עם ישראל חי!", ואז קרא הנער גם בערבית 'עם ישראל חי', והניף את דגל ישראל למול המצלמה, בגאווה שאינה מוסתרת.

מחמד זועבימחמד זועבי

בהמשך, שואלת אותה המראיינת, אורלי מירוז: "אתם לא מפחדים?", וזועבי עונה בביטחון: "קודם כל זה לא קל, עברנו תקופה מאוד קשה ועדיין עוברים, אבל אני הולכת לאמת שלי, למה שאני מאמינה. אני לא אתן לאף קיצוני להכתיב לי את החיים שלי, חיים של טרור ושנאה. אני אכתיב את החיים שלי איך שאני רוצה ואיך שמאמינה. אני לא מזיקה לאף אחד, להפך, אני נגד הקיצונים משני הצדדים... אני נלחמת לאמת שלי וזה האמת שלי. צריך לכבד את זה, בכל מחיר. ואני חושבת שהרבה חושבים כמוני, אבל אולי אין להם את האומץ לקום ולהגיד את זה. יש הרבה ערבים טובים, שלא תחשבו שכל הערבים רוצים את השליטה... יש הרבה ערבים טובים ומאמינים כמוני".

ואז מנסה אורלי מירוז, המראיינת, לעמת את זועבי, עם המציאות החיצונית: "אבל רוב הערבים גם לא בדעה שלך, את יודעת...". אבל זועבי, עונה לה בנחישות: "אולי את יכולה להגיד שאין להם את האומץ להגיד את זה, כי זה לא קל. לצערי, אם את לא הולכת לפי הזרם של הקיצוניים – הקיצוניים, ולא כולם – אז כאילו את אויבת או בוגדת".

ומירוז ממשיכה: "לא, כי יש פה ניגוד נורא גדול. את אומרת, אני מאמינה בזכות העם היהודי למדינה, זאת מדינה יהודית אבל אני חיה בה למרות שאני מוסלמית, ואני תוהה אם נתניהו, ראש הממשלה שלה המדינה הזאת, מייצג אותך גם אחרי האמירה הזו...'".

שרה זועבישרה זועבי

"תדעי לך, מילה אחת, ואני מדגישה: ראש הממשלה, מר בנימין נתניהו, מייצג אותי, ואותך ואתכם ואת מדינת ישראל בכבוד", עונה לה זועבי. "הוא לא הכי מושלם - אבל הוא הכי קרוב לשלמות, ככה אני מאמינה. ודי להפצת השקרים, וללינץ' התקשורתי ולהפצת השקרים, וההסתה השקרית הפרועה, זה הכל לא נכון! ואני חושבת שאני אנצל את הבמה, ואני רוצה לפנות ליועץ המשפטי לממשלה: צריך לתת הוראה למשטרת ישראל לפתוח תיק נגד כל המסיתים, במיוחד חלק מחברי הכנסת הערביים, שמסיתים את ההסתה השקרית הפרועה, ודמם של כל אלה שנרצחים במדינת ישראל – הוא באחריותם. זה באחריות שלהם! ההסתה הפרועה שהם עושים, זה מביא לגל הטרור הזה! אני חושבת צריך להביא המנהיגים של הדתות, השייח'ים, צריך לשבת על שולחן אחד... להגיע למצב, אנחנו חייבים, נילחם נגד הטרור, חייבים להילחם יד ביד נגד האנטישמיים, כי באמת, בסופו של דבר, אין לנו טוב יותר מזה".

בסיום הריאיון, מביטה מירוז בזועבי במבט מלא הערצה ודאגה, וקוראת: "מאבטח לגברת זועבי! אני ממש חרדה לחייך, אני חייבת להודות!", וזועבי, כשחיוך נסוך על פניה עונה לה: "אלוקים לא יפקיר אנשים טובים, אני לא פוחדת. אני פוחדת רק ממי שברא אותי. אני לא עושה משהו נזק לאף אחד, זה האמת שלי, זה מה שאני מאמינה, ואני לא נגד אף אחד!".

תגיות:שרה זועבימחמד זועביערבים ישראלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה