חדשות בארץ

הפלסטינים הגישו הצעה לאונסק"ו: הכותל יהיה חלק מאל-אקצה

בהצעה ששיגרו לאחרונה פלסטינים לאונסק"ו, נקבע כי הכותל הוא חלק ממסגד אל-אקצה, ומערת המכפלה וקבר רחל – הם חלק מפלסטין. בנוסף, ההצעה מגנה את הקריאה בישראל מאזרחים לשאת נשק, בטענה שזו מחריפה את המצב וגורמת לנפגעים רבים. השגריר באונסק"ו, שאמה-הכהן בתגובה: "העם היהודי והכותל חד הם, הסיכוי של הפלסטינים לאסלם את הכותל זהה לסיכוי לאסלם את העם היהודי"

אא

דומה שלא רק הטרור כנגד ישראל נמצא בהחרפה, אלא גם הפעילות הדיפלומטית כנגדה: ביום חמישי האחרון, הופצה הצעת החלטה אנטי ישראלית חריפה ביותר, שתובא להצבעה בשבוע הבא באונסק"ו, שהוא ארגון החינוך, המדע והתרבות של האו"ם.

ההצעה, שפורסמה לראשונה באתר Ynet, ובין היתר, קובעת כי הכותל המערבי הוא חלק ממסגד אל-אקצה, ועימו גם שער המוגרבים. כמו כן, היא מגנה את ישראל בחריפות על הקריאה לאזרחי ישראל לשאת נשק עקב הטרור. לטענתה, קריאה זו הביאה להרחבת מעגל האלימות ולנפגעים רבים. בנוסף, קוראים הפלסטינים בהצעה, לאשר ולהצהיר כי מערת המכפלה וקבר רחל – אף הם חלק מפלסטין.

ההצעה, הוגשה לוועד המנהל את אונסק"ו, הכולל 58 מדינות. אולם כיוון שפלסטין אינה חברה בוועד, הגישו עבורה שש מדינות ערביות אחרות את ההצעה, בהן כווית, אלג'יריה, טוניסיה, מצרים, מרוקו ואיחוד האמירויות (הכוללת שבע מדינות, בהן: אבו דאבי, עג'מאן, דובאי, פוג'יירה, ראס אל ח'ימה, שארג'ה ואום אל קיוין).

בתגובה, פועלת ישראל מאחורי הקלעים על מנת לשכנע כמה שיותר מדינות לסרב להצבעה או להימנע ממנה, אולם, נראה שהיא תעבור למרות הכל - זאת כיוון שבאונסק"ו ישנו רוב מוסלמי וערבי אוטומטי, שצפוי לתמוך בה.

רחבת הכותל (צילום: פלאש 90)רחבת הכותל (צילום: פלאש 90)

בתגובה, מסר שגריר ישראל באונסק"ו, ח"כ לשעבר כרמל שאמה-הכהן, כי "בשעה שמתפללים יהודים נטבחים בדרכם להתפלל - הפלסטינים מבקשים לגנות בחריפות את האלימות והצעדים הלא חוקיים נגד חופש הדת של המוסלמים. הפלסטינים ממשיכים לשפוך דלק למדורת ההסתה והטרור המשתולל. בנאומי הראשון באונסק"ו לפני שנה הזהרתי את מדינות העולם כי שקרי ההסתה של הפלסטינים נגד ישראל, ובפרט בנוגע להר הבית, הם משחק באש. בכינוס האחרון בבון הצעתי לרשום את תרבות השקר של הפלסטינים כאתר מורשת עולמי בלתי מוחשי".

בנוסף, הוסיף שאמה הכהן להתבטא בנושא ואמר כי "ההצעה החדשה, היא בבחינת שפיכת דלק למדורת ההסתה והטרור המשתולל, במקום לגלות אחריות ולהרגיע: כמובן שלנו אסור להתייאש או להתרגש, להם יש שקרים לנו יש אמת ערכית, מציאותית והיסטורית והיא תנצח, העם היהודי והכותל חד הם הסיכוי של הפלסטינים לאסלם את הכותל זהה לסיכוי לאסלם את העם היהודי. גם בבוקר שאחרי ההצבעה דגל ישראל יתנוסס מעל הכותל. עלות צדקתנו וקיומנו בארצנו יקרה מאד, אך אין פרטנר אחראי להוזיל אותה בעתיד הקרוב, שכן מעבר לשאלה לגבי זכותם למדינה בארצנו, עולה מהתנהלותם שאלה קריטית בדבר יכולתם להתנהל כמדינה אחראית, וזו המשמעות והמסקנה הכי מעציבה מההתרחשות וההתנהלות של הפלסטינים בגזרת אונסק"ו", אמר שאמה-הכהן.

תגיות:אל-אקצהכותלירושליםפלסטינים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה