חדשות יהדות

עצוב: מתחם קבר יוסף הוצת בערב שבת האחרונה

כמאה פלסטינים יידו בקבוקי תבערה לעבר מתחם קבר יוסף בשכם, מה שגרם להצתת המקום. ראש מועצת השומרון, יוסי דגן: "להחזיר לאלתר את כוחות צה"ל בקבר יוסף"; בחמאס מעודדים זאת ומבטיחים: "ניקח בחשבון כל פלסטיני שייעצר במסגרת האינתיפאדה, כחלק מעסקה עתידית לשחרור שבויים מישראל והוא ישוחרר"

אא

בערב שבת האחרונה, התקיימה התפרעות המונית בקבר יוסף שבשכם, במהלכה, כמאה פלסטינים יידו בקבוקי תבערה לעבר מתחם הקבר - מה שגרם להצתתו. הכוחות הפלסטיניים ירו באוויר והדפו אותם, ולאחר מכן השתלטו על האש. במועצה האזורית שומרון מוסרים, כי כתוצאה מכך נשרף חיפוי העץ שבקבר.

בתוך כך, הפרות הסדר וההתפרעויות, התרחשו על רקע "יום הזעם", עליו הכריז חמאס – כבכל יום שישי בשבועות האחרונים.

יוסי דגן, ראש מועצת שומרון, אמר על כך בתגובה כי "הוצת אחד המקומות הקדושים לעם היהודי, נכס היסטורי לעולם כולו. זו ברבריות של הרשות הפלסטינית והעומד בראשה, מעשה נוסף המוכיח שלא ניתן לסמוך על 'הפרטנר' הזה. אני קורא לראש הממשלה להחזיר לאלתר את כוחות צה"ל לקבר יוסף, שכן ברור שאם לא כן - אין מי שישמור על נכס צאן הברזל הזה עבורנו".

בחמאס, ממהרים לגבות את המאורע ולעודד התרחשויות ומפגעים נוספים, ואף מעודדים תהלוכות מסוג זה. אולם, לא ברור עד כמה אנשי הארגון יאפשרו למתפרעים להגיע עד לגדר, לאחר שבשבוע שעבר נהרגו כתוצאה מעימותים עם צה"ל שמונה פלסטיניים. למרות זאת, צפויות תהלוכות זעם במספר מוקדי חיכוך נוספים, בצפון, מרכז ודרום הרצועה.

אש במתחם קבר יוסף הלילהאש במתחם קבר יוסף הלילה

בנוסף, בראיון שהעניק לאחרונה אוסאמה חמדאן, הממונה על היחסים הבינלאומיים של חמאס, הסביר חמדאן כי חמאס תיקח בחשבון כל פלסטיני שייעצר במסגרת "אינתיפאדת ירושלים', כהגדרתו, כך שיהיה חלק מכל עסקת שבויים עם ישראל בעתיד, "בתי הכלא לא יינעלו בפני האסירים והם ישוחררו", הוסיף.

בתגובה לכך, בצה"ל היו בכוננות מתמדת לאורך סוף השבוע, ובאוגדת איו"ש המשיכו בפעילות מתמדת של מעצרים ליליים של עשרות פעילי טרור, שמיידים אבנים ומשליכים בקבוקי תבערה. למרות כל זאת, מדיניות צה"ל הינה להימנע ככל הניתן מפגיעה בנפש בקרב המפגינים, מה שהקטין את כמות מוקדי הפרות הסדר בגדה ובחומרתן.

כמו כן, בהערכת מצב שביצע ניצב משה (צ'יקו) אדרי, מפקד מחוז ירושלים, נקבע כי תבוצע הגבלת גיל על הכניסה להר הבית, במסגרתה תותר רק כניסתם של גברים מעל גיל 40 ואילו נשים בכל גיל, וכן משטרת ישראל תפעל בכוחות מתוגברים ברחבי ירושלים, לרבות עוטף ירושלים, אזור העיר העתיקה, צירי תנועת המתפללים לכותל והר הבית, למען שמירת ביטחונם של האזרחים.

תגיות:קבר יוסףהצתה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה