חדשות בארץ

בשורות טובות: אדל בניטה שוחררה מבית החולים

אמש שוחררה אדל בניטה, מי שאושפזה במצב קשה מאוד, לאחר שנדקרה 17 פעמים בגופה, לפני כשבוע וחצי על ידי מחבל. בפיגוע, נרצח בעלה של אדל, אהרון, וכעת היא נותרה עם שני ילדיהם של השניים. "יש לפניי דרך ארוכה וקשה, עם התמיכה שלכם והכח שבעלי השאיר לי יהיה לי כח להמשיך את חיי", אמרה בהתרגשות

אא

שמחה שמהולה בעצב: אמש שוחררה מבית החולים "הדסה עין כרם", אדל בניטה, יחד עם בנה, נתן, בן השנתיים וחצי. כזכור, בניטה ובעלה אהרון, עברו בערב שמחת תורה, באזור צומת הויה דולורוזה ורחוב הגיא, בסמוך לשער האריות בעיר העתיקה, כשמחבל הגיח והחל לדקור אותם. כתוצאה מכך, אהרון מת מפצעיו, ואדל, נאלצה לגרור את עצמה כשהיא דקורה ב-17 מקומות שונים בגופה, יחד עם בנה בן השנתיים וחצי, שנפצע באורח קל, על מנת להזעיק עזרה.

למרות זאת, איש מבני המיעוטים שראו אותה עוברת במקום לא סייע לה, ובמקום זאת, צחקו לעומתה, ירקו ובעטו בה, ואף קראו לעברה "תמותי". בהמשך הגיעו למקום כוח מג"ב ולוחמי יחידת יואב, שירו במחבל, תושב אל-בירה, למוות.

מאוחר יותר, הובהלה בניטה לבית החולים, לשם הגיעה כשמצבה מוגדר קשה מאוד. לאחר עשרה ימי אשפוז, בהם זכתה לתמיכה נרחבת מאנשים רבים שסיפורה נגע לליבם – הוחלט אמש בבית החולים לשחררה. "אני רוצה להודות למשטרת ישראל, כוחות הצבא ומשרד הביטחון על ההתייחסות המהירה, החילוץ וההצלה", אמרה אדל, "אני מודה לראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון וגלעד ארדן, שהגיעו מיד בצאת החג לבקר ונתנו לנו כוחות עצומים".

אדל בניטה משתחררת מבית החולים הדסה עין כרם (צילום: דוברות הדסה)אדל בניטה משתחררת מבית החולים הדסה עין כרם (צילום: דוברות הדסה)

"אני רוצה להודות לשרה נתניהו שחיזקה את כולנו, שר הבריאות ליצמן, הדסה רלב"ג שעזרו וחיזקו, אני מודה מכל הלב לבית החולים הדסה. צר לי שהפציעה הזו היא שמסמנת את תחילת גל הטרור, אני בטוחה שהגורמים המוסמכים יעשו הכל כדי שנחזור לחיות בביטחון".

בהמשך הוסיפה כי "אני יוצאת מכאן עם 17 פציעות ואלפי פציעות בנשמתי שלעולם לא יחלימו. השם יהיה בעזרי. אני מודה הקב"ה על כל הנסים שהוא עשה לילדים שלי, אני בטוחה שרבים יזכרו את אותו מוצאי שבת, כל אדם שיש בו טיפה נשמה אנושית לא ישכח את אותו יום לעולם - כל אדם בר דעת שמאמין שאסור לשפוף דם נקיים. יש לפניי דרך ארוכה וקשה, עם התמיכה שלכם והכוח שבעלי השאיר לי יהיה לי כוח להמשיך את חיי".

מאוחר יותר, נשאלה האם תחזור לעיר העתיקה, ובניטה השיבה נחרצות: "ממש לא, אנחנו לא מחפשים צרות, אני יודעת שכולם עושים הכל, אבל אני כבר עברתי את שלי".

פרופ' אלון פיקרסקי, מנהל המחלקה הכירורגית בהדסה עין כרם, שעמד לידה כל העת, הוסיף: "אודל שנפצעה בפיגוע דקירה בעיר העתיקה הגיעה אלינו להדסה לפני עשרה ימים במצב קשה מאוד. היא דיממה בכמות רבה והגיעה בהלם תת נפחי עם 17 דקירות סכין.הדקירות החשובות ביותר מבחינתנו היו בבטן העליונה ובגב העליון, מהן היה דימום עורקי שגרם למצבה הקשה. לאחר ייצוב ראשוני ביחידת הטראומה היא הובהלה אל חדר הניתוח, שם עצרנו את כלי הדם המדממים. לאחר הניתוח יוצבה ביחידה לטיפול נמרץ ומאז מאושפזת ומשתקמת במחלקה הכירורגית. פציעתה בכף היד תמשיך ללוות אותה והיא תגיע לטיפול במרפאת כף יד בהדסה. אודל בריאה ואנו מאחלים לה שתמשיך להיות שמחה ותטפל בילדים, שני הילדים שלה".

תגיות:אדל בנטגל טרורפיגוע דקירה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה