חדשות בארץ

משחק חדש שהפיץ חמאס ברשת: לדקור יהודים

מלחמת הטרור הגיעה לשיאים חדשים: במשחק שמופץ ברשת בידי חמאס, יש צורך לדקור כמה שיותר יהודים – על מנת להגן על מסגד אל אקצא ולהשלים את מצבה של כיפת הזהב. כמו כן, מופצות הוראות הכנה מדויקות של בקבוקי תבערה, והיד עוד נטויה

אא

כבר לא רק ברחובות: נראה שמלחמת הטרור המתמשכת, התפשטה לאחרונה גם לאינטרנט, שם מתרחשת הסתה חסרת תקדים נגד יהודים. כך לדוגמא, במשחק הווירטואלי שהפיץ לאחרונה חמאס, כ"מתנה לאחיהם בירושלים ובגדה", נראה צעיר הנדרש לדקור כמה שיותר יהודים, על מנת להגן על מסגד אל אקצא. בתמורה, נראית בתחתית המסך גם תמונתה של כיפת הסלע – וככל ש"גיבור" המשחק דוקר יותר יהודים – כך תמונתה נשלמת יותר.

אולם לא זו בלבד, אלא שברשת, תוכלו למצוא גם תוצרים נוספים של חמאס, כמו הוראות מפורטות להכנת בקבוקי תבערה, הנגישים לכל צעיר סקרן, ולכל דורש. תגובותיהם של הגולשים מגלות נלהבות, תמיכה ופרגון גדול בכל חומר כזה שמתפרסם ברשת.

בראיון שהעניק ד"ר מיכאל ברק, מרצה וחוקר טרור במרכז לחקר טרור, לאתר Ynet, הסביר את התופעה. לדבריו, חמאס מעלים מערביי ישראל את המידע האמיתי באשר למתרחש, ומצייר להם תמונה אחרת לחלוטין, מקוממת באופן חסר תקדים – שמשלהב אותם לצאת ולהמשיך בפעולות טרור ונקם כנגד היהודים.

המשחק. ככל שיש יותר דקירות המצב של כיפת הסלע 'משתפר'המשחק. ככל שיש יותר דקירות המצב של כיפת הסלע 'משתפר'

כך למשל, משוכנעים למשל רבים מתושבי מזרח ירושלים כי הנער שנורה במחסום א-זעיים למעשה "רק" חזר מהחתונה ונעצר במחסום, וכן שהמחבל הדורס מג'בל מוכבר בסך הכל אדם חלף בצומת, והיד עוד נטויה באשר לעיוותי המציאות.

עוד ברק מסביר כי "יש אווירה ברשת שהערבים נמצאים על הכוונת של הישראלים ושכוחות הביטחון מגבים את המתנחלים בהר הבית, ובכך נותנים מכשיר לפגיעה בהם. הערבים לא מוכנים לזה כשמדובר במסגד אל אקצא, וזה משהו שהוא בל יעבור. בכל פעם שיש פגיעה במישהו זה מצטייר כפגיעה בכל הערבים, בעיקר בקרב צעירים שבעצם לא מודעים לכל התמונה. זה דומה מאוד מהבחינה הזאת לפיגועי הנקם מצד יהודים שאנחנו רואים בימים האחרונים".

כמו כן, הוא מוסיף כי זה בדיוק מה שמלבה את האווירה – ואף יצר את ההסלמה האחרונה, שלא נוצרה בין לילה, לדבריו.  "בחודשים שקדמו להסלמה האחרונה, בכל פעם שהיה אירוע ביטחוני ואנחנו שמענו על צעיר במזרח ירושלים שנעצר או נורה מאחר שהיווה איום על כוחות הביטחון, הרשתות החברתיות במזרח העיר דיווחו על אזרחים תמימים שנפגעו ללא סיבה. תגובות המשטרה אשר מסבירות את האירוע נותחו בהרחבה כשפעם אחר פעם פסקה הרשת שמדובר בשקר ובהטעיה, והסיפורים נומקו דרך "חורים" שונים בסיפור שמציגה המשטרה, עליהם הצביעו הכותבים".

תגיות:פיגוע דקירהגל טרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה