חדשות בארץ

סמוך למעלה אדומים: מחבלת פוצצה עצמה ברכב, שוטר נפצע קל

רכב שנסע בצורה חשודה בכביד, עורר את תשומת ליבו של שוטר, שעמד במחסום, הסמוך למעלה אדומים למחסום א-זעים. לאחר שעצר אותו לבדיקה והתקרב אל הרכב, יצאה ממנו הנהגת, צעקה "אללה וואכבר" והפעילה מטען חבלה. השוטר נפצע קל

אא

בסמוך למעלה אדומים, בוצע הבוקר פיגוע תופת: שוטר, שעמד בעמדת הבידוק שבסמוך למעלה אדומים ומחסום א-זעים, הבחין ברכב הנוסע בצורה חשודה בכביש 437. בנוסף, כאשר הרכב התקרב לעמדת הבידוק – הבחין השוטר כי הנהגת לחוצה מאוד. בתגובה, ביקש ממנה השוטר לצאת מהרכב. הנהגת, צעירה כבת 20, צעקה "אללה אכבר", ופוצצה את המכונית.

כתוצאה מכך, נפצע השוטר באורח קל, כשלפי דיווח של מד"א, הוא סובל מכוויות בפניו. הוא פונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים שערי צדק בבירה. המחבלת לעומת זאת, נמצאת במצב קשה, כשהיא סובלת מכוויות בכל חלקי גופה. היא פונתה לבית החולים הדסה עין כרם, שם היא מורדמת ומונשמת, ולאחר מכן תועבר ליחידה לטיפול נמרץ.

חקירה בנושא, העלתה כי המחבלת, היא תושבת ג'בל מוכבר שבמזרח ירושלים, המתגוררת בחלק שנמצא מחוץ לגדר ההפרדה.

ממשטרת ישראל נמסר על ידי סגן ניצב רפי כהן, מפקד תחנת מעלה אדומים, כי אינו יכול לדבר בשלב זה על היקף או אופי המטען – הנמצאים בשעה זו בבדיקת מעבדת משטרת ישראל. עוד הוסיף, כי "אין לנו ספק שהמחבלת התכוונה להיכנס לירושלים. ערנות השוטר מנעה אסון גדול. אם הרכב היה מגיע לירושלים ולמקום הומה אדם, הפגיעה הייתה חמורה ביותר".

הרכב שבו פוצץ המטען (צילום: משטרת ישראל)הרכב שבו פוצץ המטען (צילום: משטרת ישראל)

בינתיים, כביש 1 נסגר לתנועה לשעה קלה, באזור המחבר בין מחלף אדומים, למחסום א-זעים, ונפתח מחדש בהמשך.

בנוסף, אמש (מוצ"ש) התרחשו מהומות באזורים שונים ברחבי הארץ על ידי ערבים, בהשפעת המצב הביטחוני. באום אל פחם, בכפר מנא, בכפר כנא ובטורען התרחשו הפגנות, במהלכן שרפו צמיגים, יידו אבנים וחסמו כבישים וצירי תנועה מרכזיים. בכפר כנא גם הזהירו רעולי פנים מפני שימוש בנשק חם ואיימו להשתמש בנשק חם משלהם, אם ישראל לא תיענה לדרישותיהם ותעזוב את "אל-אקצה".

כמו כן, נפצע קל נהג אוטובוס בן 43, מאבנים שהושלכו אל האוטובוס, ופונה לקבלת טיפול בבית החולים הדסה עין כרם. כמו כן, קצין צה"ל באורח קל מיידויי אבנים באזור חברון, וגם אישה נפצעה קל במחסום המנהרות, סמוך לאל חאדר, מיידוי אבנים, ופונתה לשערי צדק לקבלת טיפול.

בנוסף, תקף צה"ל ברצועת עזה, לאחר שנורתה רקטה לאזור יישובי חוף אשקלון, שיורטה על ידי כיפת ברזל. לפי דיווחים ברצועה, בעקבות תקיפת צה"ל, נהרגו אישה וביתה.

מוקדם יותר, יידו פלסטינים אבנים על כלי רכב ישראלים שנסעו בסמוך ליישוב רחלים, על ציר 60, אולם איש לא נפגע ולא נגרם נזק. גם באזור קרית ארבע ובאזור מחסום חיזמא נרשמו יידויי אבנים, שבעקבותיהם נער בן 14 נפצע קל. גם באזור דרום הר חברון נרשמה מתיחות, כשפלסטיני ירה לעבר כוחות צה"ל ואלה השיבו באש ופצעו אותו ברגלו. ובסמוך לבית עילית, יידו פלסטינים בקבוקי תבערה לעבר כלי רכב בכביש עוקף חוסאן, אולם לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

כמו כן, התרחשו אמש שני פיגועי דקירה בבירה: בשער שכם נדקרו שוטרים, לאחר שביקשו מפלסטיני שעורר את חשדם תעודת זהות, והלה הוציא סכין ודקר אותם. כוחות משטרה שהיו במקום ירו בו והרגו אותו מיד, אולם מהיריות נפצע גם שוטר. כמו כן, גם ברחוב הנביאים נדקרו שני אנשים, ונםצעו באורח קל, והמחבל נורה ונהרג.

תגיות:פיגועמעלה אדומים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה