חדשות בארץ

פיגוע דקירה נוסף בירושלים: תלמיד ישיבה נפצע קשה

מהומות הדמים ברחבי הארץ נמשכות, כשהפעם מחבל דקר בחור ישיבה כבן 25, באזור הרכבת הקלה בגבעה הצרפתית. מאבטח של הרכבת הקלה ניסה לחטוף את נשקו, ולבסוף הוא נלכד על ידי לוחמי יס"מ, שמנעו ממנו לפגוע באזרחים נוספים

אא

בשעה 12:12 בצהריים קיבלו צוותי מד"א והמשטרה דיווח על פיגוע דקירה שהתרחש בדרך בר לב, בגבעה הצרפתית בירושלים. הנפגע כפי שהתברר, הינו בחור ישיבה צעיר כבן 25, שנדקר בצווארו על ידי בן מיעוטים פלסטיני בן 19. הלה, הגיע לאזור הרכבת הקלה, שם שהה הצעיר, ומיד כשהבחין בו התנפל עליו ודקר אותו. שומר הרכבת הקלה, שהבחין במתרחש, ניסה לחטוף מהמחבל את נשקו, ולבסוף נלכד על ידי לוחמי יס"מ שהוזעקו למקום, ושלדברי עוברי אורח שצפו במתרחש – אף מנעו ממנו לפגוע באזרחים נוספים.

הנדקר הועבר לבית החולים שערי צדק בעיר לקבלת טיפול רפואי, ומצבו נכון לעכשיו מוגדר כקשה. בנוסף, טופלו גם נפגעי חרדה ששהו באזור בזמן הדקירה והיו עדים למתרחש.

לאור חקירה ראשונית של המשטרה, עדכן דובר משטרת מחוז ירושלים, סגן ניצב אסי אהרוני, בפרטי המקרה: "המחבל הגיע לאזור הגבעה הצרפתית סמוך למטה הארצי. הוא דקר יהודי באמצעות סכין וניסה להימלט. במהלך ההימלטות הוא נתקל במאבטח של הרכבת הקלה והתפתח ביניהם עימות. המחבל ניסה לחטוף את נשקו של המאבטח. המאבטח הדף אותו, והמחבל נמלט".

עוד סיפר על לוחמי היס"מ שהצליחו ללכוד את המחבל, שעה ששהו באזור באורח נס בקרבת מקום, והבחינו בו נמלט. "צוות של לוחמי יס"מ ירושלים שפעלו באזור, רכובים על אופנוע, הבחינו באדם שרץ בכביש לכיוון צומת הגבעה הצרפתית. כשהבחין בלוחמים חזר המחבל על עקבותיו, וניסה להיכנס לרכב בכביש. הלוחמים הבינו שמתרחש אירוע, זינקו מהאופנוע, רדפו אחריו ועצרו אותו יחד עם שוטר תגבור שהיה במקום".

זירת הפיגוע (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)זירת הפיגוע (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)

גם שמוליק אברהם, מתאם חירום וביטחון של ארגון איחוד הצלה, שהגיע כדי להעניק טיפול ראשוני לנדקר, סיפר כי "כשהגעתי לזירה נתקלתי בצעיר חרדי תלמיד ישיבה שנדקר בפלג גופו העליון בסמוך לתחנת הרכבת הקלה. יחד עם מתנדבים נוספים מיחידת האופנועים של איחוד הצלה הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני ולאחר מכן הוא פונה לבית החולים. כוחות משטרה גדולים פעלו בזירה ומנעו מהמפגע לדקור אזרחים נוספים. למרבה הנס לא היו נפגעים נוספים באירוע".

הפיגוע מתרחש כאמור לאחר שראש עיריית ירושלים המליץ לתושבים בעלי רישיון לשאת עימם נשק, מתוך רצון להגדיל את תחושת הביטחון שלהם, הגנה עצמית וסיוע מהיר יותר בזמן אמת, במקרה שיידרשו לכך. פיגוע הדקירה, כאמור, מצטרף לאירועי דמים נוספים שהתרחשו באחרונה בירושלים וברחבי הארץ, כשרק אתמול התרחשו ארבעה מהם.

 

 

תגיות:פיגוע דקירהירושלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה