חדשות יהדות

אל תחמיצו: ימי הגשמים הראשונים מסוגלים ביותר לתפילה

הגשם הראשון כבר כאן, ואיתו עוד כמה דברים שחשוב שתדעו: לפי תורת הסוד, ימות הגשמים הראשונים הם ימים שבהם מסוגלות גדולה ומיוחדת לקיבול תפילות

  • ל' תשרי התשע"ז
אא

היורה, הלא הוא הגשם הראשון של השנה, כבר נצפה במחוזותינו. רבים מכם ודאי עושים הכנות לחורף המתקרב בעקבותיו, אבל רגע לפני כן, חשוב שתדעו מה היהדות אומרת על הימים האלה, שכן מדובר בימים שמסוגלים מאוד לקיבול תפילות ולישועות.

המקובל הגדול רבי חיים פלאג'י מסביר את מהותו של השם 'יורה' – לגשם הראשון, כיום ש'מורה' על ישועתו של אדם משמיים: "רק הגשמים הללו הם שנקראים 'יורה', וכשהם יורדים, האוצרות נפתחים. כל הישועות נפתחות בשמים. וחדי השכל יודעים להתפלל ברגע של הגשם הראשון, ובאותו רגע השם יורה באצבעו על ישועתם".

נוסף לכך, גם הבן איש חי כותב על כך בספרו "בן יהוידע" (תענית דף ו'), בשם האר"י זצ"ל, שיחד עם ירידת הגשמים "יורד מלמעלה כוח אור".

גם הגמרא, במסכת תענית, מביאה ציטוטים רבים על כוחו של יום הגשמים. ביניהם: "אֵין הַגְּשָׁמִים יוֹרְדִים, אֶלָּא אִם כֵּן נִמְחֲלוּ עֲוֹנוֹתֵיהֶן שֶׁל יִשְׂרָאֵל, שֶׁנֶּאֱמַר (תהלים פ"ה) 'רָצִיתָ ה' אַרְצֶךָ, שַׁבְתָּ שְׁבוּת יַעֲקֹב, נָשָׂאתָ עֲוֹן עַמֶּךָ, כִּסִּיתָ כָּל חַטָּאתָם סֶלָה'".

בנוסף מאוזכר שם כי: "אמר רב יהודה: גדול יום הגשמים כיום שניתנה בו תורה, שנאמר: 'יַעֲרֹף כַּמָּטָר לִקְחִי' (דברים לב, ב). ואין לקח אלא תורה, שנאמר: 'כִּי לֶקַח טוֹב נָתַתִּי לָכֶם תּוֹרָתִי אַל תַּעֲזֹבוּ' (משלי ד, ב). רבא אמר: יותר מיום שניתנה בו תורה..." (תענית ז', ע"א). וגם ש"גדול יום הגשמים שאפילו פרוטה שבכיס מתברכת בו"," גדול יום הגשמים כיום קבוץ גלויות", "גדול יום הגשמים שאפילו גייסות פוסקות בו", "גדול יום הגשמים מתחיית המתים", "גדול יום הגשמים כיום שנבראו שמיים וארץ", "גדול יום הגשמים כקיבוץ גלויות".

מכאן, שזמן ירידת הגשמים, ובעיקר אלה הראשונים של סוף חודש תשרי – הם זמן גדול של שעת רצון, שראוי וחשוב לנצל לתפילות ובקשות, שכן הם מסוגלים במיוחד לישועות. שיהיה לכולנו חורף בריא.

תגיות:חורףגשם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה