חדשות יהדות

מה קרה כשאברהם פריד איבד את הקול במהלך הופעה?

במקרה אחר הקהל היה מתחיל לצעוק "את הכסף!", והמפיקים היו צריכים לחשוש מתביעות. במקרה של פריד, זה הסתיים אחרת

אא
 
אברהם פריד. חסד אמיתיאברהם פריד. חסד אמיתי
 
יום חמישי שעבר, עשר בלילה, האצטדיון העירוני של לוד. ההופעה של אברהם פריד בעיצומה. פריד, הזמר המצליח ביותר במגזר הדתי, הגיע מביתו שבניו־יורק לסיבוב הופעות בארץ לפני יום כיפור. אחרי שעה וקצת
על הבמה, ואחרי ביצועים מוצלחים למיטב הלהיטים שלו, הוא מתחיל שיר שאמור להיות אחד משיאי הערב, "ונתנה תוקף", ופשוט לא מסוגל לשיר. הקול העוצמתי והמפורסם שלו נשנק. מרגע זה ועד סוף ההופעה הוא לא הצליח לחזור לעצמו. במקרה אחר הקהל היה מתחיל לצעוק "את הכסף!", והמפיקים היו צריכים לחשוש מתביעות. במקרה של פריד, זה הסתיים אחרת.
 
הנה מכתב ששלח למארגנים, וביקש להפיץ בעיר: "שלוש בלילה עכשיו. אני טס כרגע מעל אירופה, בדרך לביתי בניו־יורק, אחרי הופעה בלוד, ואני לא מצליח לישון. אני רוצה לומר תודה לקהל שבא לשמוע אותי, את ה'כוכב' של הערב בלוד, כי בסופו של דבר אתם הייתם הכוכבים של הערב. 35 שנים אני על הבמה, ודבר כזה מעולם לא קרה לי. כשהתחלתי את 'ונתנה תוקף', הרגשתי כאילו מישהו שם סכין על המיתרים שלי. לא הצלחתי להוציא טון גבוה וטהור. נחנקתי. מרוב בושה, רציתי שהבמה תפתח את פיה. תיכננתי לשיר עוד שירים רבים ומורכבים ולא ידעתי מה לעשות. זה היה כל כך בולט, שהאלפים בקהל הבינו מיד שאני בצרה. פתאום שמעתי אתכם מוחאים כפיים, מחזקים אותי. בבת אחת כולכם הרמתם את קולכם, ושרתם איתי שיר אחרי שיר. כאלה ביצועים טרם שמעתי. אין לי מילים לתאר את ההרגשה. זו לא הייתה הופעה, זו הייתה הושטת עזרה ליהודי שעמד על הבמה במצוקה.
 
"קיימתם כמה וכמה מצוות הערב: 'עזוב תעזוב עימו', 'הקם תקים עימו' ועוד. הפגנתם אהבת ישראל אמיתית. לא אשכח שביום חמישי בערב, בין כסה לעשור, שנת תשע"ו, אתם, אנשי לוד, עשיתם איתי חסד אמיתי. גמר חתימה טובה!"
 
מתוך הטור השבועי של סיון רהב-מאיר ב"ידיעות אחרונות"
 
תגיות:אברהם פרידהופעה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה